Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC)
Atenció al públic de 9 a 14 h:
- Per telèfon 935 743 234
- Per e-mail: oac@staperpetua.cat, només per a consultes (no vàlid per presentar documents).
- Presencialment: Avinguda de Santiga, núm 7. Tot i que per rebre atenció presencial no cal disposar de cita prèvia, és recomanable per a determinats tràmits. Per demanar una cita prèvia:
- Per internet a la pàgina de sol·licitud, o bé trucant per telèfon, al 935 743 234
- Us recomanem que abans de la vostra visita, accediu al CATÀLEG DE TRÀMITS del web per tal d’obtenir la informació necessària per fer la vostra gestió.
OAC 360º Ajuda a la Tramitació en Línia
OAC 360º T'ajudem a tramitar en línia (servei actiu de dilluns a divendres, de 8 a 20 hores):
- Per telèfon 93 046 06 00
- Per correu electrònic oac360@staperpetua.cat
- Truca'm, et truquem a l'hora que et vagi bé
Servei de Tramitació Electrònica
Podeu fer servir aquest servei per presentar tràmits mitjançant la Seu Electrònica (24 hores els 7 dies de la setmana), accedir a la vostra carpeta ciutadana i a les vostres notificacions electròniques.
Per poder-vos identificar i accedir al servei, prèviament heu de disposar d'un certificat digital (IdCat Mòbil o IdCat).
OAC
L'OAC neix al 2003 com una unitat administrativa que assumeix les funcions d'informació administrativa i atenció ciutadana. En la seva seu s'ubica el Registre General, i s'encarrega de coordinar la resta de registres descentralitzats que depenen d'aquest.
Objectius
L'OAC té com a missió facilitar als veïns, empreses i visitants, la seva relació amb l'Ajuntament, atenent i orientant tant les seves demandes d'informació com de gestió a través del canal de la seva preferència: presencial, telemàtic i telefònic.
Serveis a la ciutadania
A més de les funcions d'informació i atenció ciutadana, l'OAC està considerada com una oficina d'assistència en matèria de registres segons la llei 39/2015 de procediment administratiu, i per al qual realitza les funcions següents:
- Rebre i acollir als ciutadans, a fi d'aportar-los l'orientació i l'ajuda que necessitin en el moment inicial de la seva visita.
- Orientar-los i informar-los, a fi d'oferir-los els aclariments i les ajudes d'índole pràctica que requereixin sobre els procediments, tràmits, requisits i la documentació per als projectes, les actuacions o sol·licituds que es proposin dur a terme, o per gaudir d'un servei públic o beneficiar-se d'una prestació.
- Registrar d'entrada els escrits que s'adrecen a l'Ajuntament o a qualsevol administració que hagi signat el corresponent conveni (Finestreta Única).
- Informar sobre el dret d'accés o de participació en la informació pública als expedients i als documents municipals.
- Digitalització, copies autèntiques i registre de documentació aportada pel ciutadà.
- Assistència en la identificació i signatura electrònica.
- Ajudar en la iniciació d'un procediment i facilitar el codi d'identificació de l'òrgan, centre o unitat administrativa (codi DIR3).
- Practicar notificacions.
- Identificació dels interessats en el procediment.
- Apoderaments apud acta (per compareixença)