L'Estructura organitzativa defineix el nivell operatiu de l'administració municipal. És a dir, la forma en què es gestionaran les activitats administratives i de serveis (interns i externs) així com la distribució, divisió, agrupació i coordinació de les relacions entre els empleats públics en la realització d'aquestes funcions. La Llei Reguladora de Bases de Règim Local, atribueix a les administracions locals la capacitat de institucionalitzar i gestionar amb autonomia els seus propis interessos. Podeu consultar el nostre Reglament Orgànic Municipal. Aquesta potestat d'autoorganització, està considerada com la més alta expressió d'autonomia reconeguda a qualsevol ens públic. En base a aquesta capacitat, les corporacions locals poden definir per si mateixes les estructures organitzatives internes amb les que es pretén dotar, amb l'objectiu d'adaptar-les a les seves pròpies necessitats i permetre assolir una gestió eficaç i de qualitat.
El Cartipàs és la distribució per àrees o regidories del govern local. Així, en el Cartipàs s’hi defineix cada una de les regidories i quines funcions li corresponen desenvolupar.
L'Organigrama Municipal és la representació gràfica de la estructura orgànica d'una institució i ha de reflectir de forma esquemàtica la descripció dels serveis que integra, la respectiva relació, els nivells jeràrquics que contempla i els diferents canals formals de comunicació i coordinació.
L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda està compromès en assegurar la integritat pública de les persones que ocupen càrrecs púbics a la Corporació. El Consistori vetlla per garantir la integritat institucional, l’accés a la informació pública i el retiment de comptes. Amb aquests objectius, va aprovar el Codi de conducta dels càrrecs electes (PDF) en la sessió plenària del 26 de gener de 2023. El codi recull els principis ètics i de bon govern i les normes de conducta dels alts càrrecs de la Corporació municipal, detallant els compromisos generals, en relació als conflictes d’interessos i grups d’interès i a la ciutadania.
Més informació a la pàgina Ètica i integritat pública.
La Relació de Llocs de Treball és l'instrument tècnic mitjançant el qual es realitza l'ordenació del personal, d'acord amb la definició organitzativa dels serveis. La seva elaboració parteix de la descripció de les funcions de les estructures i la determinació del dimensionament de les persones que les han de dur a terme així com de les capacitats i coneixements que s'han de requerir per tal de prestar tots els serveis amb la major eficàcia i eficiència possible.
L'activitat de l'Ajuntament es divideix en les següents àrees:
Alcaldia
Alcaldessa: Isabel Garcia
Àrea Drets de la Ciutadania i Serveis a les persones
Presidenta: Ana Bajo
Àrea d'Organització i Serveis Generals
President: Marçal Solà
Àrea de Territori, Acció Climà tica i Desenvolupament Local
President: Sergi Hernández