Programa - Llocs de treball intel·ligent per al personal en mobilitat

Dilluns, 5 de juny de 2023

La Secretaria  d’Estat i el Ministeri de Política Territorial ha concedit a l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda una subvenció destinada a la transformació digital i modernització, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, per un import de 180.004,98 euros. 

El ministeri de Política Territorial va realitzar l'any 2022 convocatòria de subvencions destinada a la transformació digital i modernització de les administracions de les entitats locals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. 

Les bases que regulaven la subvenció van publicar-se a l’agost de 2022, i eren subvencions que es destinen a finançar projectes de modernització i digitalització que s’emmarquin en diferents línies estratègiques, entre la qual es troba la línia d’infraestructures digitals. Dins de les actuacions subvencionables està la implantació de llocs de treball intel·ligent, que suposen la provisió de llocs de treball de nova generació amb mobilitat i eines col·laboratives que maximitzin la productivitat dels empleats públics. 

A proposta del Servei de Govern Obert i Administració Electrònica, l’Ajuntament presenta el projecte “Llocs de treball intel·ligent per el personal en mobilitat de l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda” al desembre de 2022, ja que sota aquest títol i amb la redacció del projecte, es podrien reduir les despeses efectuades en la inversió de maquinària i programari durant la pandèmia de COVID 19.

Al març de 2020, l’Ajuntament va aprovar la suspensió de la prestació pública i la reorganització dels serveis municipals, regulant la disponibilitat presencial dels treballadors i treballadores públics/es, articulant la possibilitat de realitzar les tasques encomanades en mobilitat de teletreball, per motiu de la pandèmia. 

En aquell moment, el servei de Govern Obert i Administració Electrònica va dissenyar e implementar una sèrie de millores en les infraestructures per possibilitar el teletreball, la qual cosa va suposar una despesa excepcional a la corporació, realitzant adquisicions urgents de maquinària i programari. Es va assegurar la connectivitat dels equips remots als llocs de treball, amb connexions segures, es van adquirir eines col·laboratives i de comunicació entre el personal en remot, es va implantar la gestió electrònica dels expedients d’òrgans col·legiats i les seves sessions virtuals, a més de redefinir la planificació municipal. El projecte es desenvolupa en dues fases: la adquisició d’infraestructura digital i la creació d’instruments de planificació, formació i implementació. Aquestes fases es configuren en 5 línies d’actuació, que van des de la provisió de material i eines, fins al re disseny de processos, estudi de protocols de mobilitat, o formació de capacitats i competències bàsiques. 

El projecte presentat per la Regidoria de Govern Obert recull totes les accions realitzades des de el principi de pandèmia fins a aquest 2023 i  té com a objectiu general el millorar l’eficiència  i la eficàcia dels empleats i empleades públics/es a través de llocs de treball multi dispositiu, orientat a la mobilitat i la utilització d’eines col·laboratives que permetin millorar la productivitat dels treballadors, seguint l’Objectiu 4 del Component 11 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència , i fent servir les noves tecnologies. 

Darrera actualització: 18.04.2024 | 10:16