El Ple de la corporació, en sessió ordinària del dia 28 de novembre de 2024, ha aprovat l'Avanç de Modificació Puntual del Pla General Municipal d'Ordenació per a la regulació del canvi d'ús de local a habitatge. (exp. 1330Y/2022).
Es suspèn la tramitació de plans urbanístics i llicències de nova planta, que afectin la regulació d'habitatge o de comerç, en règim de sòl urbà i zones residencials i del sector de Can Filuà, dels eixos estructurants del Pla general i dels eixos cívics en estudi, igualment es suspèn l'atorgament en edificis existents en règim de sòl urbà i zones residencials i del sector de Can Filuà, de llicències de consolidació, reforma, rehabilitació de construccions, d'instal·lacions, de canvi d'ús o ampliació d'activitats o usos concrets i d'altres autoritzacions municipals connexes, incloses les comunicacions de canvis d'ús d'un local a qualsevol altre ús, establertes per la legislació sectorial, no concordants alhora amb el pla general vigent i el nou planejament en tràmit, des de l'endemà de la publicació de l'acord d'aprovació. S'inclouen a l'àmbit de suspensió els carrers complets de Genís Sala i de Pau Casals.
La durada de la suspensió serà d'1 any, a comptar des de la data de publicació de l'acord d'aprovació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb allò previst a l'art. 74.1 TRLUC, sense perjudici de l'ampliació de la suspensió per un any més que es porti a terme amb l'aprovació inicial de la figura de planejament prevista a l'art. 73.2 TRLUC. La suspensió s'extingirà amb l'aprovació definitiva de l'instrument urbanístic.
En conseqüència, se suspenen llicències i comunicacions de tot tipus, quan no siguin concordants alhora amb el pla general vigent i l'avanç de modificació de pla en tràmit, als carrers següents:
Per tant es sotmet a informació pública els següents documents pel termini de 30 dies, mitjançant la publicació a l'e-Tauler i al Web municipal així com al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, i a un dels diaris de més circulació de la província, als efectes que qualsevol persona interessada pugui consultar els documents i formular-hi al·legacions, suggeriments i/o alternatives que es considerin convenients. El termini d'informació pública es computarà des de la darrera publicació i tota la documentació es podrà consultar electrònicament mitjançant els enllaços CSV, a l'apartat d'exposició pública de planejament del web municipal i presencialment a l'Àrea del Territori, Acció Climàtica i Desenvolupament Local de l'Ajuntament, amb cita prèvia, dintre del termini d'informació pública.
Les al·legacions o suggeriments s'han de presentar, per qualsevol dels mitjans que permet la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Segons l'art. 69.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre es publicarà al Portal de Transparència d'aquest Ajuntament, l' acord i la documentació associada.