El Consell Infantil Municipal (CIM) adaptat a la Covid-19, el programa educatiu Baobab i el projecte Compraprop s'han incorporat al Banc de Bones Prà ctiques (BBP) dels Governs Locals de Catalunya, que gestionen la Federació de Municipis de Catalunya i la Fundació Pi i Sunyer. L'organització ha valorat, en aquesta edició especial Covid-19, aquelles experiències que representen no només una aportació innovadora i de qualitat al món local sinó una resposta à gil i eficient als reptes de la pandèmia.
La Federació de Municipis i la Fundació Pi i Sunyer creuen que aquestes tres prà ctiques seleccionades poden servir de referència per a d'altres ajuntaments o entitats locals.
El Banc de Bones Prà ctiques dels governs locals és un servei que identifica i difon experiències innovadores de govern i gestió municipal. En l'à mbit de participació ciutadana s'incorpora el CIM adaptat a la Covid-19. Amb l'entrada en vigor de l'estat d'alarma i el confinament domiciliari, totes les activitats lligades a l'à mbit educatiu es van haver de suspendre. A través de les demandes dels infants membres del Consell Infantil Municipal (CIM), l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda va començar a esbossar un canvi en el format per poder mantenir aquest òrgan de participació en funcionament.
A través de la plataforma Zoom, els i les membres del CIM s'han reunit un cop al mes per realitzar les dinà miques de cada sessió i poder, aixÃ, donar resposta a l'encà rrec proposat pel Ple municipal. Aquesta experiència ha dotat als infants d'eines per saber desenvolupar-se amb noves tecnologies, alhora que continuen participant en la realitat del municipi.
En l'à mbit educatiu, s'ha incorporat el Programa d'Acompanyament Educatiu Baobab (PAE) que és un servei que atén a infants de 6 a 14 anys, escolaritzats en sis centres públics de Santa Perpètua de Mogoda. Ofereix suport a la tasca educativa que realitza el centre educatiu i la famÃlia, fora de l'horari lectiu, mitjançant activitats que permetin l'adquisició d'aprenentatges competencials bà sics, la motivació en l'aprenentatge i la compensació de les dificultats socioeducatives, que permetin l'estructuració i desenvolupament de la personalitat i la socialització mitjançant el treball individualitzat, el grupal, amb la famÃlia i amb altres agents socioeducatius, en especial amb les escoles i instituts.
Durant el confinament domiciliari conseqüència de la COVID-19, el PAE es va haver de reformular i adaptar a les noves dinà miques telemà tiques. Per al curs 2020/2021 s'han incorporat diverses mesures addicionals per continuar realitzant el PAE en l'actual context de pandèmia mundial amb les mesures de seguretat pertinents. En l'à mbit de comerç s'ha incorporat l'experiència Compraprop que impulsa l'Associació de Municipis de l'Eix de la Riera de Caldes (AMERC) que ha elaborat la plataforma web Compraprop perquè els comerços dels sis municipis que formen aquest à mbit territorial puguin disposar d'un espai digital sense cap cost econòmic per vendre online tots els seus productes o serveis.