El Ple del mes de març ha aprovat amb els vots favorables de l'equip de govern (SPEC i PSC) i l'abstenció dels grups de l'oposició (Republicà i Cs) una modificació de crèdit per un import total de 487.000 euros. La proposta aprovada suposa l'increment de la partida per a la reurbanització de dos carrers del barri de la Florida en 150.000 euros i la inversió total prevista suma més de 960.000 euros.
El tinent d'alcaldia de Presidència i Serveis Generals, Adelino Macías, va explicar que es reurbanitzaran dos nous carrers a la Florida amb el sistema de plataforma única amb la intenció també de soterrar serveis. Macías va afirmar que s'ha incrementat la partida a causa del augment dels materials i costos de l'obra.
El tinent d'alcaldia també va explicar que amb la modificació de crèdit es destinen 100.000 euros a l'adquisició per sistema de tanteig d'un habitatge per incorporar-lo al parc d'habitatge públic de Santa Perpètua per cobrir les necessitats d'urgència habitacional de famílies vulnerables i que també s'augmentaven altres partides de l'Àrea de Ciutadania. La majoria de l'import de la modificació de crèdit procedeix de romanent de tresoreria. En aquest punt es va realitzar una rectificació "in voce" per destinar 5.000 euros a mobiliari i altres actuacions a un habitatge que gestiona l'Ajuntament, destinat a situacions d’emergència social
D'altra banda, també es va aprovar una modificació de crèdit del pressupost del Consorci Urbanístic de Can Filuà, organisme que formen l'Ajuntament i l'INCASOL, per un import de gairebé 62.000 euros. D'aquesta manera es creen noves partides pels projectes de la finalització de la Plaça de la República (14.300 euros) i del Parc de les Aigües (18.100) i per la recepció de vials de l'obra urbanitzada (18.000). Així mateix es dota de major pressupost l'arranjament de contenidors soterrats, que disposarà ara d'una partida de 29.400 euros. L'equip de govern (SPEC i PSC) va votar a favor d'aquesta modificació, i els grups Republicà i Cs es van abstenir.
La Corporació reclama la transformació de la SAREB en un instrument per garantir el dret a l’habitatge
El Ple Municipal ha aprovat una proposició que insta al Govern de l'Estat a convertir la SAREB en una eina pública per garantir el dret a l'habitatge. L'acord, que subscriuen els grups d'SPEC, Republicà i PSC, manifesta la negligent actuació en la gestió d’aquesta societat i la necessitat de modificar la forma d’actuar. Ciutadans es va abstenir.
La proposta demana al govern la creació d'una comissió d’investigació parlamentària que estableixi les responsabilitats polítiques d'unes decisions que han causat un cost descomunal de fons públics que ascendeix, de moment, a 14.500 milions d'euros, dels quals 12.000 milions ja són públics i l'assumpció de gairebé 35.000 milions de deute.
El Ple també insta el Govern de l’Estat que, amb la finalitat de fiscalitzar i controlar adequadament la SAREB, la presa de control públic incorpori la creació d'un organisme que permeti el seguiment de l’activitat de la societat i la comprovació del compliment dels seus objectius, més enllà dels òrgans de control de la societat. A més vol que s'elabori un cens dels actius que té en propietat, SAREB i que fins que no s'adquireixi la propietat dels immobles per l'administració pública, es faciliti una gestió social del parc d'habitatges actual de SAREB per garantir accés a l'habitatge de la població així com a realitzar les gestions pertinents amb la SAREB perquè el sòl urbanitzable que posseeix ho promoguin i tingui un fi d'habitatge públic destinada a lloguer social i assequible.
Quatre nous municipis vallesans se sumen a l'àrea del taxi
Quatre municipis més: Llinars del Vallès, Sant Llorenç Savall , Cardedeu i Figaró – Montmany s'integraran a l'àrea conjunta del servei de taxi. El Ple Municipal del mes de
març va aprovar per unanimitat la segona addenda del conveni de coordinació intermunicipal que a partir d'ara compta amb 21 municipis del Vallès Occidental i Oriental, entre ells Santa Perpètua. L'acord suposa que els taxis de tots aquests municipis poden actuar conjuntament en qualsevol dels seus termes municipals, operen amb les mateixes tarifes i tenen la imatge dels vehicles unificades per a la seva identificació, tot mantenint l’escut vigent del municipi d’origen.
El Ple ha acordat prorrogar quatre anys més el Conveni de coordinació intermunicipal entre diferents Ajuntaments de les comarques del Vallès Oriental i el Vallès Occidental per a la prestació conjunta del servei de taxi en l'àmbit territorial d'aquests municipis de prestació conjunta del servei de taxi. Tretze municipis vallesans, entre ells Santa Perpètua, van acordar aquesta àrea conjunta a finals de 2016 i l'any 2018 es van sumar quatre municipis més, segons va explicar la regidora de Mobilitat, Neus Garcia.
Les localitats que integren la zona de prestació conjunta del servei de taxi són L’Ametlla del Vallès, Caldes de Montbui, Cardedeu, Castellar del Vallès, Figaró – Montmany, La Garriga, La Llagosta, Lliça de Vall, Llinars del Vallès, Martorelles, Mollet del Vallès, Palau-solità i Plegamans, Parets del Vallès, Polinyà, Sant Feliu de Codines, Sant Fost de Campsentelles, Sant Llorenç Savall, Santa Eulàlia de Ronçana, Santa Maria de Martorelles, Santa Perpètua de Mogoda i Sentmenat. Els 21 municipis sumen més de 277.000 habitants amb un total de 128 llicències de taxi, 12 d'elles a Santa Perpètua.