L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) va atendre 200 reclamacions durant l'any 2020 de les quals el 43% es van resoldre de manera favorable per a les persones consumidores. Aquestes dades han estat facilitades per la Diputació de Barcelona després d'efectuar els cercles de comparació intermunicipals amb les dades estadístiques de les OMIC.
En total, l'OMIC de Santa Perpètua va recollir l'any passat 700 casos diversos, dels quals el 70,4% eren consultes d'informació. El major nombre d'atencions, 43% van ser referents a serveis de comunicació, un 20% sobre telecomunicacions, un 18% relacionades amb productes, un 14% de subministraments bàsics, un 4% no feien referència a temes de consum i un 2% a habitatge. Cal destacar que el temps mitjà de resposta quan es demana cita prèvia a l'OMIC de Santa Perpètua és de tres dies i que s'ha trigat 57 dies de mitjana en la tramitació de les reclamacions tancades.
Aquestes dades suposen un resum d'indicadors potents que podran ser utilitzats per impulsar la millora del servei. El regidor de Consum, Antonio Egea, ha destacat que "com a punts forts podem destacar l'actuació del Servei de Consum en activitats de sensibilització a les escoles, donat que són moltes les escoles que sol·liciten, mitjançant la Programació Estable, activitats relacionades amb el Consum Responsable". En contraposició, Egea assenyala que el nombre d'assistents a activitats de sensibilització fora dels centres escolars és baix i "aquesta és una assignatura pendent que volem treballar des de la nostra Regidoria".
Un dels reptes de futur per a la Regidoria de Consum és augmentar la presència a les xarxes socials i als mitjans de comunicació, amb la intenció de promoure un consum responsable i aprendre hàbits que ajudin a millorar la qualitat de vida de les persones i de les generacions futures.