L’OMIC presenta casos d’èxit reals en la gestió de diverses reclamacions ciutadanes

Dijous, 1 de desembre de 2022

L’OMIC ha començat a presentar a diversos usuaris del servei que han finalitzat amb èxit les seves reclamacions com a persones consumidores després de no poder solucionar individualment el problema amb l’establiment o companyia. A través de diverses entrevistes en vídeo, cinc ciutadans expliquen quin problema van tenir com a consumidors i com l’OMIC va mediar per solucionar-ho. Els vídeos es poden veure a través de les xarxes socials municials: Youtube, Facebook i Twitter de l’Ajuntament i Instagram de l’Informatiu. Fins al mes de desembre coneixerem les experiències de la Isabel Pérez, el José María Romero, l’Olga Piquer, la Mª Cristina Gómez i el Francesc Surroca. Els problemes més habituals que es consulten a l’OMIC tenen a veure amb les companyies de la llum i telefòniques però també amb establiments comercials. En aquests exemples podrem veure algunes d’aquestes problemàtiques.

L’objectiu d’aquesta campanya és mostrar a la ciutadania com l’OMIC pot ajudar a iniciar les reclamacions adreçades a establiments o companyies o continuar amb aquelles que no tenen una resolució immediata o si la solució oferida a la persona consumidora no és de la seva conformitat. Al web staperpetua.cat la ciutadania pot trobar tota la informació del servei municipal com ara la manera de fer una reclamació, assessorament sobre consum o demanar una cita prèvia a l’OMIC. L’horari d’atenció telefònica de l’Oficina és de dilluns a divendres de 10 a 13 hores mentre que per atenció presencial cal demanar cita prèvia a través del web, del telèfon 93 574 32 34 o per mail a omic@staperpetua.cat. El regidor de Consum, Antonio Egea, ha explicat que amb els vídeos de ciutadans usuaris de l’OMIC es vol donar veu a les problemàtiques més habituals dels consumidors i posar en valor la tasca de l’Oficina. Egea també  ha volgut agrair els participants a la campanya haver volgut compartir la seva experiència amb l’OMIC i ha manifestat que amb la campanya volen evitar que “cap persona es quedi en indefensió davant de les problematiques o queixes en relació al consum”.

Darrera actualització: 1.12.2022 | 11:35