L'OMIC de Santa Perpètua iniciarà un nou servei itinerant

Divendres, 11 de març de 2016

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) iniciarà un nou servei itinerant i es desplaçarà per diferents espais del municipi per apropar-se a la ciutadania, segons va explicar ahir la regidora de Consum, Carmen Aguirre, en el marc de l'acte commemoratiu del 30è aniversari del servei a la nostra població. L'activitat va tenir lloc a l'Espai 3 de La Granja i va comptar també amb la presència de la diputada delegada de Salut Pública i Consum, Laura Martínez; l'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia; i la tècnica responsable de l'OMIC, Ana López. Durant l'acte, al qual van assistir una vintena de persones, es va projectar un resum de la història i els objectius d'aquest servei municipal, així com un recull de premsa i de fotografies d'aquests anys.

L'Ajuntament va endegar aquest servei l'any 1986 i als seus inicis rebia, principalment, denúncies sobre seguretat alimentària, mentre que en l’actualitat, els dubtes i reclamacions de les persones consumidores se centren en els temes tecnològics i de subministraments. Durant aquestes tres dècades de funcionament, s’ha consolidat com a oficina pública de referència on s’hi pot adreçar qualsevol consumidor que necessiti informació o cregui que s’han vulnerat els seus drets.

La regidora de Consum, Carmen Aguirre, va agrair la dedicació de tots els tècnics i regidors que han passat durant la història d'aquest servei. També va explicar que el proper dijous 17 de març, coincidint amb la Cinquena Setmana del Consum i el 30è aniversari, es posarà en marxa el nou servei de l'OMIC itinerant amb “l'objectiu que estigui més present a la població i aproximar-la encara més a la ciutadania”. El servei es desplaçarà el segon dijous de mes al Centre Cívic El Vapor i el tercer a Can Folguera. Les persones interessades han de concertar visita trucant al telèfon 93 560 01 03. Carmen Aguirre va manifestar que “espero que la gent aprofiti que estem al carrer i que facin les consultes que creguin convenients, també que encara que sigui per curiositat s'animin a preguntar perquè tard o d'hora arriba un moment en que es té un problema i és important tenir coneixement d'on hem d'anar per solucionar-lo”. La regidora ha recordat que l'OMIC fa de mediadora no d'àrbitre i quan no es pot arribar a un acord es guia els ciutadans què poden fer. “A més, puc avançar que tenim un índex de solucionar problemes amb la mediació important i la ciutadania surt contenta”, va afegir.

Per la seva part, la diputada de Salut i Consum, Laura Martínez, va felicitar l'OMIC del nostre municipi i va afirmar que “és important que Santa Perpètua tingui el servei des de fa 30 anys i que ho vulgui celebrar” i va afegir que “com a municipi pot estar orgullós perquè funciona bé i dóna qualitat de vida a les persones”. La diputada va manifestar que Santa Perpètua, amb 55 reclamacions per cada mil habitants, està per sobre la mitjana de de la província, que se situa en 34. “Santa Perpètua és un municipi on l'OMIC té molta vida, atén molts casos i vull destacar també la importància de la tasca de formació al consumidor que duu a terme, que fa que siguin més conscients dels seus drets i facilita que els puguin exercir”. Laura Martínez també va detallar que la Diputació dóna dos tipus de suport als municipis amb OMIC: econòmic per a les despeses del servei i tècnic com ara l'exposició Lidera aquest consum, tallers per a les escoles i formació de tècnics municipals. La diputada va afegir que la pobresa energètica és un tema important i ara s'està formant tècnics per saber aconsellar els usuaris sobre els diferents aspectes i perquè consumeixin de manera més responsable.

L'alcaldessa de Santa Perpètua va destacar que la Diputació inaugurés al nostre municipi l'exposició Lidera el teu consum. Isabel Garcia va “fer un reconeixement i un agraïment a tots els responsables polítics que en un moment o un altre han dirigit aquest servei i als treballadors/es municipals que al llarg d’aquests anys han estat en contacte directe amb la ciutadania i han satisfet les seves peticions” i va destacar la feina de la tècnica actual Ana López. L'alcaldessa va manifestar que “el paper que estem jugant els ajuntaments en la informació al consumidor ha anat creixent al llarg dels anys” i va afegir que “aquesta informació és cada dia més complexa com la societat i les compres i serveis que s’ofereixen a la ciutadania tenen cada vegada un volum més gran”. “L’OMIC és un servei municipal viu i dinàmic que s’adapta amb rapidesa als canvis socials i a les demandes de la ciutadania”, va indicar.

 

Cinquena Setmana del Consum

L'acte institucional de 30 anys del servei s'emmarquen en la 5a Setmana del Consum, que va començar el 4 de març amb l’exposició Lidera el teu consum, cedida per la Diputació de Barcelona. Les activitats continuen el 17 de març amb un taller-xerrada sobre els subministraments bàsics. La tècnica de l’OMIC explicarà com interpretar les factures i saber què fer per reclamar així com els nous comptadors de la llum. L’activitat s’ha programat a partir de les 15.15 hores al Centre Cívic Can Folguera. El dia 18 de març, a les 10.30 hores a la Granja Soldevila, tindrà lloc un consultori obert sobre consum on es resoldran dubtes sobre problemes reals amb comerços, operadores de telefonia o assegurances.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:46