L’OAC vol lluitar contra la bretxa digital i reduir-la al màxim possible

Dilluns, 13 de novembre de 2023

L’Oficina d’Atenció Ciutadana compta amb l’OAC 360º, que facilita els tràmits i la gestió en línia. El servei municipal vol lluitar contra la bretxa digital i reduir-la.

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) ubicada a la plaça de la Vila, 6, neix com una unitat administrativa que assumeix les funcions d’informació administrativa i atenció ciutadana. 
L’OAC té com a missió facilitar a la ciutadania la seva relació amb l’Ajuntament, atenent i orientant tant les seves demandes d’informació com de gestió de manera presencial, telemàtica i telefònica. L’OAC vol impulsar un model d’atenció ciutadana integral, proactiu, àgil i personalitzat a més d’ajudar al ciutadà en les noves tecnologies adaptant les tramitacions per tal que siguin més fàcils, àgils i accessibles. 
En aquest sentit l’OAC vol lluitar contra la bretxa digital i reduir-la al màxim possible, facilitant informació dels tràmits i gestions més habituals per tal que es puguin realitzar mitjançant la Seu electrònica. La tramitació en línia, però, pot suposar dificultats i dubtes per a persones que no estan habituades a la gestió electrònica. És en aquests casos que el servei OAC 360º pot ser útil, ja que, via telefònica, acompanya i ajuda a la ciutadania a fer les seves tramitacions telemàtiques amb l’Ajuntament.
El servei telefònic de l’OAC 360º el presta un equip de professionals experts i expertes en el servei d’atenció a la ciutadania i en la solució de dubtes i problemes relacionats amb les noves tecnologies. El servei es presta de dilluns a divendres de 8 a 20 hores o a través del correu electrònic oac360@staperpetua.cat 
D’altra banda, l’OAC manté el sistema de cita prèvia per facilitar i gestionar el volum d’atencions diàries a l’oficina, evitar cues innecessàries, i mantenir la qualitat en el servei, no obstant, alguns tràmits com la identificació digital, consultes i registres d’entrada, es poden realitzar sense cita. Segons expliquen des de l’OAC, s’està en procés de millora per tal de poder atendre cada vegada més tràmits de forma digital, sense oblidar el suport presencial ni telefònic. 

Darrera actualització: 13.11.2023 | 14:04