L'OAC demana a la ciutadania que valori el seu servei a través d'una enquesta
L’OAC compleix 20 anys al servei del ciutadà i coincidint amb aquesta commemoració ha obert una enquesta per recollir l’opinió dels usuaris i continuar millorant en la seva tasca
L’enquesta, que està disponible a través d'aquest enllaç i a través de codis QR a la pròpia oficina, demana opinió sobre els tràmits realitzats, el grau de satisfacció en l’atenció i també en la resolució de tràmits, entre d’altres aspectes com la ubicació, horaris o senyalització de les instal·lacions. Amb els resultats de l’enquesta, l’oficina treballarà per millorar el servei que s’ofereix al ciutadà.
Un dels objectius principals de l’OAC és facilitar a la ciutadania la seva relació amb l’Ajuntament atenent i orientant en les seves demandes d'informació i en les seves gestions, ja sigui presencial, telemàtic o telefònicament. L’OAC està formada per un equip format específicament en atenció al públic, que treballa per oferir informació actualitzada i atendre les consultes, gestions i tràmits amb agilitat i de forma personalitzada. Actualment disposa de tres tramitadores que realitzen tot tipus de tràmits i una persona més al punt de recepció que realitza el primer filtre en l’atenció presencial. Des de el mes de desembre l’OAC disposa d’un servei de suport a la tramitació electrònica que es diu OAC 360º disponible per resoldre dubtes i incidències al realitzar gestions mitjançant la Seu Electrònica.
A més de les funcions d'informació i atenció ciutadana, l'OAC està considerada com una oficina d'assistència en matèria de registres i també es poden realitzar atencions com la de rebuda i acolliment de ciutadans per aportar-los l'orientació i l'ajuda que necessitin en el moment inicial de la seva visita; fer registres d'entrada d’escrits que s'adrecen a l'Ajuntament o a qualsevol administració vinculada a Finestreta única o assisteix en la identificació i signatura electrònica, entre d’altres.
En les darreres enquestes realitzades per l’OAC, la valoració ha estat de 8 punts sobre 10, sent les primeres demandes ciutadanes aspectes pel que fa als horaris i l’espai d’atenció. L’OAC atén diàriament una mitjana de seixanta persones i, actualment es continua amb el sistema de cita prèvia per poder gestionar millor les cues i l’afluència de públic, i perquè, segons el tràmit a realitzar, facilita l’atenció. Tot i això, la cita prèvia no és requisit obligatori per poder ser atès.
L’OAC esdevé també el principal punt de suport a la ciutadania quan s’obre el període de campanyes, que normalment els mesos d’abril, maig i juny, oferint informació de com s’han de realitzar les sol·licituds i facilitant la gestió en la tramitació i resolució dels expedients al recollir tota la documentació necessària per la gestió. En aquests períodes de campanyes, l’OAC duplica el seu número d’atencions diàries.