L'ICS prioritza el contacte a través del web o del telèfon

Dilluns, 18 de maig de 2020

L'Institut Català de Salut (ICS) ha demanat a la ciutadania la seva col·laboració per ajudar als centres d’atenció primària (CAP) de la Metropolitana Nord a recuperar, de manera progressiva, la seva activitat. Amb l’objectiu de garantir la millor assistència als usuaris, des dels CAP es demana que totes aquelles persones que requereixin algun tipus d’atenció prioritzin la comunicació a través del web de programació de visites de l’Institut català de la Salut.

Un cop s'entra al web amb el número de CIP, l'usuari troba un espai que s’ha habilitat per descriure breument quina és la seva necessitat (ja sigui atenció mèdica, renovació de medicació, dubtes sobre la incapacitat laboral o qualsevol altre tràmit). El personal d'atenció primària gestionarà la petició i hi donarà resposta. L’ús d’aquest web permetrà evitar desplaçaments innecessaris als centres, així com agilitzar les respostes.

En cas de no poder dur a terme la petició a través del web, es pot trucar al telèfon 93 728 44 44 des d’on s’atendrà la petició i es donarà una resposta adequada a cada cas, ja sigui indicar si cal que l’usuari es dirigeixi presencialment al centre o si es pot resoldre la seva consulta sense haver de desplaçar-se al CAP.

La responsable d’Atenció a la Ciutadania de l’Atenció Primària de la Metropolitana Nord, Merche Romero,ha afirmat que “és necessari un canvi en la manera de fer”. I apunta que “l’usuari ha de passar de demanar visita a explicar què necessita perquè, des dels centres, s’hi doni la resposta més adequada”. En alguns casos, la resposta serà la programació d’una visita però, en altres casos, les consultes i gestions es podran atendre de manera no presencial, segons recalca.

Els usuaris també tenen l’opció de contactar amb els seus professionals de referència a través de La Meva Salut i l’eConsulta.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 19:20