El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha licitat la redacció d'un estudi informatiu per a la construcció d'un nou ramal ferroviari entre les línies de Puigcerdà (R3) i el corredor del Vallès (R8).
Aquesta actuació permetrà unir de manera directa ambdues línies en els terreny situats en els límits entre els municipis de Santa Perpètua, Mollet i la Llagosta, on es creuen però no estan connectades. "Aquesta actuació és compatible i complementaria la proposta de bypass entre les línies R3 i R8 que presentem des de l'Ajuntament de Santa Perpètua i que permetria crear una estació intercanviador de la R3 i la R8 en la futura estació Santa Perpètua-Riera de Caldes, ja que li dona continuïtat en sentit nord", ha destacat l'alcaldessa, Isabel Garcia.
Els plecs preveuen que aquest estudi es pugui realitzar entre el mes de març de 2023 i maig de 2024. La licitació forma part d'un paquet de quatre estudis informatius per al desenvolupament de les actuacions incloses en l'actualització del pla de Rodalies de Barcelona 2020-2030 en el qual també s'inclou un salt de moltó (bifurcació de vies a dues alçades) entre la línia R8 i la R4 a Cerdanyola. "Aquest punt també és clau per a Santa Perpètua i per a les reivindicacions en matèria ferroviària com a intercanviador entre les línies R4 i R8 i que permetrà millorar i incrementar els serveis en direcció de la Universitat Autònoma de Barcelona", ha detallat la primera edil.