L'alcaldessa decreta la reorganització municipal en l'emergència del coronavirus per garantir els serveis públics i la salut del personal municipal

Dilluns, 16 de març de 2020

L'alcaldessa, Isabel Garcia, ha signat un decret en què s'estableixen les mesures preventives, de protecció i organitzatives que aplicarà l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda amb motiu de la crisi sanitària del coronavirus (COVID-19). La finalitat és protegir la salut del personal municipal i del conjunt de la ciutadania, alhora que es garanteix l'adequada prestació dels serveis públics municipals imprescindibles. “Volem garantir la màxima eficàcia en la lluita contra l'emergència epidemiològica i possibilitat l'eficiència en la prestació de serveis així com la resposta solidària i compartida de tot el personal al servei d'aquest Corporació”, destaca el document, que serà vigent per temps indefinit.

El decret estableix els serveis essencials que la Corporació continuarà prestant a la ciutadania i que són els de seguretat ciutadana i protecció civil, l'atenció social, a la salut i l'abastament, serveis urbans i atenció ciutadana. També s'inclou com a essencial, el servei prestat per l'empresa municipal Mogoda Serveis. El document també estableix altres serveis que continuarà prestant l'administració com són la secretaria general; intervenció i tresoreria; recursos humans i organització; informàtica; i comunicació.

L'objectiu és garantir la prestació dels serveis i oferir la màxima protecció a la salut de la plantilla minimitzant el risc de propagació. Així, les persones de la plantilla municipal que tinguin possibilitat de realitzar teletreball s'hauran d'acollir a aquesta modalitat, a excepció de les funcions que hagin de ser presencials dels serveis essencials i estratègics. En aquests casos, es preveuen mesures de flexibilitat de jornada. El Consistori també preveu que els treballadors i treballadores més vulnerables queden dispensats de la disponibilitat presencial. El decret també detalla que tots els empleats públics estaran a disposició de l'organització per garantir la realització de les funcions i prestacions dels serveis essencials o estratègics.

El decret inclou la creació del Comitè d'Emergència que, presidit per l'alcaldessa, dirigeix i coordina els serveis essencials i estratègics. Les presidències i les direccions d'àrea, la regidora de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil i el cap del Servei de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil formen aquest organisme. També es crea una Comissió Tècnica de suport composta pels comandaments dels serveis essencials i estratègics, el tècnic municipal amb les funcions de Protecció Civil i la tècnica de Salut Pública.

Decret d'Alcaldia 2020/58 (pdf)

Darrera actualització: 17.02.2021 | 19:19