L’Ajuntament de Santa Perpètua ha presentat una vintena d’al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV). La creació d’un Comissionat del PEMV per impulsar i fer el seguiment de les actuacions, millores a la B140 i el desdoblament i el bypassR3 a l’intercanviador de la futura estació de la R8 que es construeix al costat de la Granja Soldevila són tres de les propostes més destacades. Pel que fa a la B140, el Consistori ha proposat la construcció d’una rotonda de dos nivells a Can Sabau, la millora de la capacitat en el tram Can Sabau-B141 amb ampliació a dos carrils en ambdós sentits, la protecció de l’entorn natural de Santiga i la garantia de la seva accessibilitat a peu, a més de la creació d’un camí de vianants segregat i un altre ciclable amb accés als polígons.
L’Ajuntament detalla a les al·legacions que posa a disposició d’un estudi tècnic que analitza la factibilitat, el cost i l’impacte de realitzar un bypass, amb desdoblament a una part del traçat de la R3 per crear una estació intercanviador de la R3 i la R8 en la futura estació Santa Perpètua-Riera de Caldes, on també proposa la creació d’un espai intermodal bus-bici-ferrocarril, a més de nous intercanviadors a la línia R8. El Consistori també reclama intervencions d’urgència a l’estació de la Florida; seguretat i accessibilitat en les parades de la xarxa de transport interurbà; l’estudi de la Ronda Sud de Sabadell; la reordenació del sistema viari de la C17 i la C33 per evitar l’increment del trànsit amb la futura terminal intermodal de mercaderies del Vallès, que anirà a l’estació de la Llagosta; i la realització d’un accés d’ample internacional en aquesta terminal i a la planta d’Alstom.
Mesures pal·liatives de l’impacte en la qualitat de l’aire i la contaminació amb l’establiment de la limitació de velocitat a l’AP7 i velocitat variable a les autovies; la instal·lació de barreres sòniques en les infraestructures ferroviàries i les viàries d’alta capacitat; i una estratègia Vallès de la bicicleta i el Vehicle Elèctric són altres de les propostes de l’Ajuntament juntament amb creació d’una APP d’informació sobre el transport públic al Vallès i un estudi de tarifes integrades pròpies. Les al·legacions municipals també es refereixen a la nova mobilitat generada per la Covid-19, que el PEMV no va poder contemplar, i proposa la priorització de les actuacions més fortament vinculades a la mobilitat obligada i al dret a la mobilitat de les persones vulnerables.