L'Ajuntament reclama el bypass de la R3 amb la R8 i millores a la B140

Dijous, 24 de setembre de 2020

L’Ajuntament de Santa Perpètua ha presentat una vintena d’al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV). La creació d’un Comissionat del PEMV per impulsar i fer el seguiment de les actuacions, millores a la B140 i el desdoblament i el bypassR3 a l’intercanviador de la futura estació de la R8 que es construeix al costat de la Granja Soldevila són tres de les propostes més destacades. Pel que fa a la B140, el Consistori ha proposat la construcció d’una rotonda de dos nivells a Can Sabau, la millora de la capacitat en el tram Can Sabau-B141 amb ampliació a dos carrils en ambdós sentits, la protecció de l’entorn natural de Santiga i la garantia de la seva accessibilitat a peu, a més de la creació d’un camí de vianants segregat i un altre ciclable amb accés als polígons.

L’Ajuntament detalla a les al·legacions que posa a disposició d’un estudi tècnic que analitza la factibilitat, el cost i l’impacte de realitzar un bypass, amb desdoblament a una part del traçat de la R3 per crear una estació intercanviador de la R3 i la R8 en la futura estació Santa Perpètua-Riera de Caldes, on també proposa la creació d’un espai intermodal bus-bici-ferrocarril, a més de nous intercanviadors a la línia R8. El Consistori també reclama intervencions d’urgència a l’estació de la Florida; seguretat i accessibilitat en les parades de la xarxa de transport interurbà; l’estudi de la Ronda Sud de Sabadell; la reordenació del sistema viari de la C17 i la C33 per evitar l’increment del trànsit amb la futura terminal intermodal de mercaderies del Vallès, que anirà a l’estació de la Llagosta; i la realització d’un accés d’ample internacional en aquesta terminal i a la planta d’Alstom.

Mesures pal·liatives de l’impacte en la qualitat de l’aire i la contaminació amb l’establiment de la limitació de velocitat a l’AP7 i velocitat variable a les autovies; la instal·lació de barreres sòniques en les infraestructures ferroviàries i les viàries d’alta capacitat; i una estratègia Vallès de la bicicleta i el Vehicle Elèctric són altres de les propostes de l’Ajuntament juntament amb creació d’una APP d’informació sobre el transport públic al Vallès i un estudi de tarifes integrades pròpies. Les al·legacions municipals també es refereixen a la nova mobilitat generada per la Covid-19, que el PEMV no va poder contemplar, i proposa la priorització de les actuacions més fortament vinculades a la mobilitat obligada i al dret a la mobilitat de les persones vulnerables.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 19:21