La Regidoria de Salut Pública de l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha realitzat 86 actuacions de caràcter especial de control de plagues durant aquest any 2014. A aquestes accions cal sumar el treball de control que realitza de forma mensual una empresa especialitzada. El Departament municipal ha informat que s’han efectuat 33 actuacions especials de control de rates, 22 de paneroles, onze de vespes, nou de formigues, quatre de puces, dues de mosquits, dues d’escarabats, dues de tàvec i una d’insectes. En un comunicat de premsa, el Departament municipal afirma que “desenvolupa dins de les seves competències el control de plagues per tal de garantir la salubritat de la via i els espais públics, restant la propietat privada a càrrec de llurs propietaris, ja siguin persones a títol individual o comunitats de veïns”. En aquest sentit, el temps de resposta davant l’avís d’incidència de la Regidoria de Salut Publica és de 24 hores i fins ara s’està “complint escrupolosament”, segons destaca la Regidoria. El clavegueram municipal al barri de can Folguera es troba en perfectes condicions de salubritat i lliure de plagues i així s’ha mostrat en diferents ocasions en les quals s’han obert clavegueres, davant el veïnatge, i no ha aparegut cap plaga de paneroles, segons afirma la Regidoria, que manifesta que “aquesta situació desagradable es dóna a dins dels edificis de les comunitats afectades de Can Folguera, i el que no pot fer l’Ajuntament, es actuar dins de les propietats privades. S’han ofert solucions a les persones que han manifestat representar els veïns i veïnes afectades per tal d’acabar amb aquest problema i encara no han comunicat la seva decisió”. El Departament municipal indica que “en les darreres setmanes han aparegut diferents informacions i cartes sobre la situació d’insalubritat i plagues de rates i paneroles que es dóna al barri de Can Folguera”. La Regidoria de Salut Pública, en el comunicat, manifesta que “l’obligació d’una administració local és atendre les problemàtiques de la ciutadania, i oferir solucions reals i pràctiques i l’obligació de les persones representants dels veïns i veïnes que es reuneixen per tractar els problemes és comunicar els acords i solucions i no crear alarmisme, desinformació o potser bloquejar les solucions que ja s’han donat. No s’entendria que algú pretengués perllongar i utilitzar una situació de fàcil solució per a interessos personals o polítics”. La Regidoria recorda a la ciutadania que la forma correcta de fer arribar situacions problemàtiques en quant a salut pública “és comunicar-ho al Departament municipal per poder actuar de manera ràpida i eficaç en benefici de la ciutadania”.