L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha presentat al·legacions al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2020. El traçat alternatiu de desdoblament de la R3, la intermodalitat de la futura estació de la R8 i la millora d’algunes de les parades del terme municipal són les principals demandes del Consistori perpetuenc. D’altra banda, l’alcaldessa, Isabel Garcia, ha lamentat que el Ministeri de Foment no està complint els terminis que va anunciar respecte a la redacció del projecte de l’estació de la línia R8 a la Granja Soldevila.
Com a primera al·legació al Pla de Transports de Viatgers a Catalunya, l’Ajuntament ha sol·licitat la inclusió de l’estudi del traçat alternatiu del desdoblament de la R3 al seu pas pel municipi. El Consistori ha afegit al document d’al·legacions el plànol i tota la informació relativa a la proposta de la connexió entre la R3 i la R8 que evitaria el pas de trens pel mig del barri de la Florida, que ocasiona problemes de sorolls i vibracions, entre d’altres. A més, aquesta proposta permetria disposar d’una estació central a la Granja Soldevila i eliminar l’actual de la Florida, que no compleix amb la normativa d’accessibilitat i presenta moltes mancances. Aquesta proposta és una altra de les al·legacions presentades pel Consistori al Pla.
Sobre l’estació de la línia R8 a l’alçada de la Granja Soldevila, l’alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, ha recordat que el Ministeri de Foment es va comprometre a que el projecte definitiu estaria redactat al mes d’agost i “a dia d’avui, tot i que hem intentat contactar amb el Ministeri en nombroses ocasions, no tenim cap notificació que l’estudi s’hagi redactat”. L’alcaldessa també ha indicat que el Ministeri va anunciar que les obres disposaven d’un pressupost de 3,5 milions d’euros i es va comprometre a licitar els treballs al desembre. “Estem preocupats perquè no ens consta cap actuació i tot apunta que aquests terminis no es compliran”, ha lamentat Isabel Garcia.
Pel que fa a les al·legacions relacionades amb els serveis d’autobús interurbà, s’ha sol·licitat l’adequació de les parades situades en l’espai rural de les línies que connecten Santa Perpètua i Sabadell. “Les parades no estan delimitades ni acondicionades i les esperes de les persones usuàries es fan sense la il·luminació i la protecció adequades”, ha destacat el Consistori. D’altra banda, el Pla preveu la instal·lació d’un indicador informatiu a la parada d’autobús del barri de Can Folguera. L’Ajuntament ha sol·licitat la instal·lació d’aquests elements també a les parades situades a l’avinguda de mossèn Jacint Verdaguer, a l’alçada de la Rambla. Per últim, l’Ajuntament ha assenyalat que és “imprescindible assegurar el pas i garantir la millora del servei d’autobús interurbà nord sud riera de Caldes per unir els polígons que estan al voltant de la C17”.
La Generalitat realitza un estudi sobre el corredor de la línia R3
D'altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat està realitzant un estudi sobre el corredor de la línia R3 al seu pas per Santa Perpètua, segons ha notificat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, a l’alcaldessa, Isabel Garcia. L’estudi reprén la proposta de l’Ajuntament, que proposa la variant ferroviària i pretén analitzar possibles actuacions de millora per a la integració de les línies. L’alcaldessa ha destacat la importància de rebre el suport institucional de la Generalitat davant del Ministeri de Foment. Garcia s’ha mostrat optimista respecte que el Ministeri consideri i estudiï la proposta de traçat alternatiu del desdoblament de la R3 al seu pas per la Florida, que reclamen els consistoris de Santa Perpètua i la Llagosta i la Plataforma d’Afectats de la R3, que està duent a terme sengles reclamacions davant el Defensor del Poble a Madrid i el Síndic de Greuges, pel mal estat de la via i les molèsties als veïnat.