La Regidoria de Comerç endega una campanya amb el suport del Servei de Comunicació de foment i promoció del comerç local i del consum de proximitat. Pels voltants del Nadal, l’Ajuntament acostuma a llençar-ne una per motivar la ciutadania a comprar en els establiments locals en aquesta època, una de les més importants per al sector. En canvi, aquest any, degut als efectes que està provocant la pandèmia de la Covid-19 en la situació del sector comercial i de serveis i el de la restauració, la campanya és més genèrica.
Ara més que mai comerços i restaurants de Santa Perpètua és l’eslògan escollit per a la campanya municipal de promoció del comerç i la restauració local i del consum de proximitat. L’objectiu d’aquesta acció que s’endega aquest mes de desembre és donar suport a un sector durament castigat per la pandèmia. Comerç i restauració van romandre tancats durant l’estat d’alarma i els de restauració i serveis en dues etapes diferents. També han vist com han hagut de reduir aforaments i adaptar-se a les mesures de seguretat. La situació econòmica provocada per la pandèmia en moltes famílies també es nota en aquests sectors.
És per aquest motiu que des del Servei de Comunicació i amb l’empresa Mashup s’ha elaborat un audiovisual on diversos perpetuencs animen a comprar i a consumir a Santa Perpètua. La difusió d’aquest vídeo es farà a través de les xarxes socials de l’Ajuntament (Facebook, Yotube i Twitter) a partir de l’11 de desembre. Antonieta Clos, Toni Aparicio, Yula Doukoure, Aleix Surroca, Isabel Román i Mireia Coromines són els protagonistes d’aquesta campanya que comptarà també amb cartells a les entrades del municipi, a les torretes instal·lades a la plaça de la Vila i al parc dels Països Catalans i a les xarxes socials. A més, des de l’Ajuntament s’ha demanat a diferents persones conegudes del municipi que gravin els seus missatges de suport al comerç i la restauració per complementar aquesta campanya. Es podran veure també a les xarxes socials.
La regidora de Comerç, Neus Garcia, ha agraït la disposició de les sis persones que protagonitzen la campanya. “Perquè ofereixen productes de proximitat i de producció local” o “Perquè surto de casa i ho tinc a dues passes. És més sostenible i respectuós amb el nostre planeta” són alguns dels motius per consumir a Santa Perpètua que donen les persones protagonistes del vídeo i que vol destacar la campanya. Garcia ha recordat que “el comerç dona vida al municipi i això va quedar molt clar durant l’estat d’alarma quan moltes persones van donar la importància que tenen als establiments que tenen més a prop”. Ara es tracta de continuar donant suport a totes les persones que són propietàries o treballadores d’un negoci de restauració, de servei o comercial i continuar adquirint els productes i serveis a la localitat. “Així s’incitarà als comerciants, restauradors i empreses de servei a mantenir la qualitat dels seus productes i serveis i continuar millorant” ha afegit Garcia. La regidora de Comerç ha destacat que a Santa Perpètua hi ha gran varietat de tipologia d’establiments comercials i ha demanat a la ciutadania que les compres d’aquestes festes de Nadal i Reis es facin a la ciutat. I ha anat una més enllà i ha demanat que “siguem previsors i no deixem les compres per als últims dies perquè així evitarem les cues al carrer que poden generar aglomeracions gens recomanables amb l’actual situació sanitària”.