L'Ajuntament inicia una campanya per a la mobilització dels pisos buits del municipi

Dimarts, 6 d’octubre de 2015

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha iniciat una campanya per a la mobilització dels pisos buits del municipi. Sota el lema Activa el teu habitatge, el Consistori proposa incentivar als propietaris per tal que posin en lloguer els seus habitatges desocupats a través del servei de Borsa de Lloguer municipal. Durant aquest mes d’octubre, l’Ajuntament adreçarà cartes als propietaris per tal que emplenin uns formularis i poder identificar les característiques dels immobles. També es reunirà amb les entitats bancàries que disposen d’habitatges desocupats.
L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha manifestat que la campanya pretén que els propietaris d’immobles desocupats tinguin confiança en el Consistori i posin els seus pisos buits a disposició de la Borsa de Lloguer municipal. El Consistori ha assenyalat que l’objectiu és que tots els habitatges compleixin amb la seva funció social i incrementar el lloguer social.
Un estudi de la Diputació de Barcelona, encarregat per l’Ajuntament a finals de 2013, ha revelat que Santa Perpètua disposa d’un parc d’habitatges estimat net de 10.020 immobles, segons dades de l’Idescat més els visats d’obra del Col·legi d’Arquitectes. El document manifesta que la legislació considera “buit aquell habitatge no ocupat permanentment i sense causa justificada durant un període de més de dos anys” i ha identificat 84 immobles que compleixen aquesta definició al municipi. Tot i així, l’estudi incorpora altres factors que indiquen que prop d’un miler d’habitatges de Santa Perpètua estan potencialment desocupats. L’informe ha identificat 863 immobles sense persones empadronades, 41 habitatges en mans d’entitats financeres, 36 d’obra nova de compravenda en estoc i sis habitatges públics desocupats de la Generalitat.

Cartes als propietaris

Un cop identificats aquests habitatges potencialment buits, la Diputació de Barcelona endega aquest mes d’octubre una segona fase de l’estudi, que consistirà en un treball de camp que permetrà contrastar les dades obtingudes i estudiar més exhaustivament els immobles i identificar les persones i entitats propietàries.

Paral·lelament, l’Ajuntament les enviarà una carta amb informació sobre la Borsa d’Habitatge i un qüestionari que inclou aspectes com l’estat de conservació i l’accessibilitat de l’immoble, els motius de la desocupació i la predisposició a llogar-lo i el coneixement dels serveis de l’Oficina Local d’Habitatge.

Les dades que reculli l’Ajuntament també serviran per “dissenyar noves polítiques d’habitatge” que podrien incloure aspectes com “possibles subvencions a l’IBI, ajuts per reformar habitatges que no compleixin els mínims d’habitabilitat, cessió d’ús i compres o lloguers per part del Consistori”, segons ha detallat la Regidoria.

L’Ajuntament sol·licita la col·laboració d’aquestes persones per emplenar els qüestionaris i les proposa conèixer el Servei de Borsa de Lloguer. Per a qualsevol consulta, es poden adreçar a l’Oficina Local d’Habitatge, situada a l’edifici de l’Ajuntament (telèfon 93 574 32 34).

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:29