L'alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia, ha anunciat que l'equip de govern municipal està estudiant la possibilitat de gestionar directament el servei de recollida de residus municipals a través de l'empresa pública Mogoda Serveis. El mes de febrer finalitza el contracte amb l'actual concessionària, que inclou la recollida del rebuig i de la fracció orgànica. L'equip de govern ha valorat que factors com la inversió a 25 anys de la construcció de les plataformes soterrades, la limitació per llei a sis anys de contracte, que farà augmentar el preu de les amortitzacions, i l'increment de les tarifes per dipòsit i tractament de residus a planta anunciat per la Generalitat faran encarir encara més aquest servei i ha considerat estudiar a fons la possibilitat de la gestió directa.
L'alcaldessa ha assenyalat que l'objectiu seria realitzar aquest servei de recollida de la fracció orgànica i del rebuig a través de l'empresa pública municipal Mogoda Serveis, que ja gestiona la recollida d'envasos, vidre i paper i cartró. “Volem estudiar detalladament la possibilitat de gestionar directament aquest servei amb la SAM perquè intuïm que els preus d'una nova concessió augmentaran considerablement i alhora entenem que podria ser molt viable perquè, per una banda, partim amb l'avantatge que tenim l'experiència i, per l'altra, creiem que, d'entrada, aspectes com l'estalvi de l'IVA i la supressió del benefici industrial, ja suposarien una rebaixa”, ha destacat la primera edil de Santa Perpètua.
L'alcaldessa ha recordat que l'actual contracte, que data de l'any 2009, porta associada, durant 25 anys, la inversió de la construcció de les plataformes soterrades instal·lades a diferents punts del municipi i ha informat que encara resten 1,3 milions d'euros pendents d'amortització. “En el cas de licitar el servei, creiem que aquesta condició contractual podria comportar una limitació en la presentació d'empreses, que haurien d'assumir aquest import, i per tant, reduir la possibilitat de millores i de preus del servei més avantatjosos”, ha manifestat l'alcaldessa que ha afegit que “en tot cas, intuïm que suposarà l'encariment del servei”. En aquest sentit, ha manifestat que l'Ajuntament es faria càrrec d'aquests 1,3 milions d'euros i que cercaria l'operació financera oportuna per liquidar aquesta inversió amb l'actual empresa concessionària que presta el servei.
Un altre dels aspectes que l'equip de govern té en compte per estudiar la gestió directa ha estat el fet que la legislació actual ha rebaixat els períodes contractuals de vuit a sis anys, fet que pot comportar que pugin els preus a causa de l'increment de les quotes d'amortitzacions com per exemple l'adquisició de camions.
Aquests factors de previsible increment se sumarien al major cost que per a aquest proper any 2017 suposarà la revisió per part de la Generalitat de les tarifes per dipòsit i tractament de residus a planta.
Aquesta és una de les primeres accions de l'anunci que va realitzar l'alcaldessa de Santa Perpètua al darrer ple municipal, celebrat el 27 d'octubre, quan va manifestar que l'equip de govern obriria “un debat polític i social a fons sobre tot allò que té a veure amb el model de recollida, gestió i sobre la taxa de residus al nostre municipi”.