El Servei de Desenvolupament Local i Comerç de l’Ajuntament de Santa Perpètua endega a partir d’aquest mes de febrer una campanya adreçada a tots els establiments comercials del municipi amb la finalitat de donar a conèixer els serveis i recursos que posa a la seva disposició. La iniciativa es durà a terme durant els propers mesos.
Una tècnica del Servei visitarà presencialment als comerços per conèixer la seva situació, en un moment especialment difícil a causa de les restriccions imposades per la pandèmia de la Covid-19, i donarà a conèixer tots els serveis i recursos que l’Ajuntament posa al seu abast. Entre els serveis que s’ofereixen Desenvolupament Local i Comerç destaca la formació per a comerciants, informació sobre línies d’ajudes i subvencions, servei de consultes sobre aspectes legals vinculats l’activitat comercial, entre altres recursos d’interès. D’altra banda, també es presentarà una nova línia que s’ha començat a treballar recentment, que consisteix en l’assessorament personalitzat en la digitalització del negoci i l’accés a la plataforma Compraprop, que elaborarà l’Associació de Municipis de l’Eix de la Riera de Caldes (AMERC).
Marketplace de l’AMERC
Més d’una cinquantena d’establiments de Santa Perpètua ja s’han interessat en aquesta plataforma web que possibilitarà que comerços de Santa Perpètua i dels altres cinc municipis que formen l’AMERC disposin d’un espai digital sense cap cost econòmic per vendre online els seus productes o serveis. Aquest marketplace possibilitarà als comerços de les sis localitats disposar de la seva pròpia botiga digital i personalitzar-la, amb les explicacions de qui són i quins són els seus trets distintius. També podran integrar-hi les seves xarxes socials i canals habituals de contacte. Les restriccions ocasionades per la pandèmia compliquen l’activitat dels comerços i serveis i per aquest motiu, l’AMERC impulsa aquesta plataforma que pugui encabir tots els petits comerços, que fomenti la compra de proximitat i dins un entorn de confiança.