L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda obre aquest dimecres 14 de febrer una consulta a la ciutadania en aquest web municipal per tal que aquelles persones que vulguin puguin fer les seves aportacions a l’Agenda Estratègica de Comunicació. L’objectiu d’aquest document és “incrementar la confiança i autoestima perpetuenca, integrant les idees de més qualitat ambiental, una major cohesió i disminució de les desigualtats al municipi i l’aposta per esdevenir un centre metropolità d’economia avançada”. L’Agenda pretén millorar el servei de Comunicació, augmentar els impactes informatius i fer que els serveis de comunicació s’incardinin com una estratègia transversal essencial de totes les polítiques públiques de l’Ajuntament, segons exposa el document.
L’Agenda inclou un total de 39 accions, distribuïdes en tres objectius: Optimització dels sistemes de comunicació de l’Ajuntament; potenciar el caràcter de servei públic dels mitjans de comunicació; i comunicar per incrementar la confiança i autoestima perpetuenca.
La consulta, que es pot realitzar en aquest web municipal del 14 de febrer al 9 de març, inclou tres preguntes a la ciutadania. Aquestes fan referència a quines accions prioritzaria, què es podria aportar i si considera que caldria suprimir alguna d’elles. Les persones que vulguin fer les seves aportacions tindran al seu abast un breu resum de l’Agenda Estratègica i el document pròpiament dit per tal que el puguin llegir i conèixer en profunditat. Un cop recollides les propostes de la ciutadania, una comissió político-tècnica les valorarà i considerarà la seva inclusió en el document final, que haurà d’aprovar el Ple de la Corporació.
L’Agenda Estratègica de Comunicació va ser un dels punts de l’ordre del dia del darrer Consell Municipal de Mitjans de Comunicació, celebrat el 29 de gener a la Sala de Plens. Els representants dels grups municipals i de les entitats veïnals, culturals i esportives van poder fer les seves darreres aportacions al document. Durant el Consell, també es va dur a terme un procés participatiu per grups per debatre i fer aportacions sobre el model de Ràdio municipal i les xarxes socials vinculades.
Prèviament, en la sessió de febrer de 2017, els membres d’aquest organisme van poder participar en un taller participatiu sobre la percepció dels mitjans de comunicació municipals, els resultats del qual i les propostes de millora recollides en un informe del Consell es van incloure a la diagnosi del document d’Agenda Estratègica.
Consulta sobre l'Agenda Estratègica de Comunicació