L'Ajuntament assumirà la recollida de rebuig i orgànica a través de Mogoda Serveis a partir de l'octubre

Divendres, 26 de maig de 2017

L'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda començarà a fer la recollida de les fraccions de rebuig i orgànica a partir de l’1 d'octubre a través de l’empresa municipal Mogoda Serveis. D’aquesta manera, la SAM durà a terme la recollida de totes les fraccions de residus al municipi.

Els motius d’aquesta decisió han estat un estalvi econòmic i l’oportunitat de poder decidir un canvi de model de gestió de la recollida selectiva, segons va explicar al Ple de la Corporació el tinent d’alcaldia, Albert Ortiz. Les xifres de recollida selectiva va fer que ja fa mesos l’Ajuntament comencés a estudiar la remunicipalització del servei. Amb aquest objectiu, la junta general de Mogoda Serveis, SAM va aprovar ahir una modificació dels seus estatuts per poder oferir aquest servei en la seva totalitat. Mogoda Serveis gestionarà la recollida de totes les fraccions de residus i també subrogarà els deu treballadors de l'empresa concessionària que actualment fan el servei a Santa Perpètua. Els vehicles utilitzats per aquest servei seran propietat de Mogoda Serveis el proper mes de setembre perquè, segons va explicar Ortiz, el contracte incloïa la compra a terminis d’aquests vehicles. El tinent d’Alcaldia va detallar que aquest fet facilitarà no només que es pugui fer la recollida a partir de l’octubre sense haver d’adquirir vehicles sinó que també l’Ajuntament podrà decidir sobre quin tipus de vehicle seran necessaris segons el model que es decideixi implantar. Albert Ortiz va afirmar que aquesta després de l’aprovació de que la recollida de totes les fraccions dels residus la faci Mogoda Serveis ara caldrà obrir un procès obert per decidir un canvi de model de recollida.

Pla d'Inversions

El Ple va aprovar en la sessió de maig una modificació de crèdits de 6.127.504 d'euros per afrontar el pla d’inversions que inclou un canvi en el finançament. L'Ajuntament demanarà 4.876.964 d’euros en crèdits hipotecaris per fer front al retorn d’1.300.000 d’euros a l'empresa concessionària per la implantació de les plataformes soterrades, 1.450.000 d’euros per a la rehabilitació de la nau gran del Vapor i 1.626.964 d’euros per avançar els diners de les obres de rehabilitació que s’han de fer als blocs 86 i 87 del barri de Can Folguera, coneguts com els comercials. També es finançaran amb préstecs els programes de millora de la mobilitat urbana (200.000€), el de millora del comerç local (50.000€), el de millora dels polígons industrials (50.000€) i el programa d’edificis i instal·lacions municipals (200.000€).

L'alcaldessa Isabel Garcia va explicar que "la voluntat del govern quan vàrem aprovar el Pla Plurianual era finançar-lo amb estalvi pressupostari, i en la majoria de les accions programades no està sent operatiu". Garcia va argumentar en el Ple que l’any passat, i aquest any segueix la mateixa línia, els Pressupostos Generals de l’Estat es van aprovar tard i això condiciona la disponibilitat dels romanents pressupostaris municipals.

Els altres dos factors que ha fet canviar el model de finançament ha estat l’increment de pressupost per a les obres de reparació estructural dels forjats en planta soterrada dels blocs 86-87 de Can Folguera. I el retorn del préstec per les plataformes soterrades de contenidors de recollida de residus que s'ha de liquidar una vegada pressa la decisió de prestar el servei de recollida de la fracció orgànica i resta de manera directa, a través de l’empresa municipal Mogoda Serveis.

L'alcaldessa Isabel Garcia va assegurar que "aquest canvi en el finançament del Pla d’Inversions suposa que ens sortirà més car que si ho féssim amb l’estalvi dels romanents, però en contrapartida ens permetrà guanyar capacitat de gestió en totes aquestes actuacions i, sobre tot, garantirà el compliment dels compromisos i obligacions establerts en aquest pla".

 

 

 

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:48