Les formes d’atenció ciutadana i la resta dels serveis públics municipals han deixat d’existir tal com es coneixien abans d’aquesta situació d’excepcionalitat des de l’inici de la crisi sanitària originada pel coronavirus. L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament de Santa Perpètua s’ha reinventat i ha creat l’OAC+, un nou servei integral que agrupa tots els canals d’atenció ciutadana amb l’atenció telefònica com a referència per realitzar tot tipus de consultes a l’administració local. El nou servei disposa d’un sistema de centraleta, el telèfon de l’Ajuntament, 93 574 32 34, que aglutina la totalitat de la informació i la tramitació municipal.
LOAC reconeix que la preferència habitual de la ciutadania és l’atenció presencial, però degut a les circumstàncies actuals aquest supòsit és el menys recomanable per motiu de seguretat i insisteix que la tendència, que ve per quedar-se, és la tramitació en línia en la seva major part.
L’OAC+ també preveu l’atenció telemàtica a través de la gestió de tràmits a la seu electrònica www.seu.staperpetua.cat.
Paral·lelament, l’Ajuntament també anirà reforçant els canals a través d’aquest web municipal staperpetua.cat i la seu electrònica per atendre aquesta nova realitat. Així s’habilitarà un espai al web on es trobarà tota la informació sobre l’OAC+, com tramitar en línia, on demanar cita prèvia i per a què... Per accedir, la personanomés necessitarà indicar el número del carnet d’identitat, un telèfon i seleccionar el servei amb el que es vol la cita i la data i hora possible. També es pot consultarsi s’ha oblidat el dia i l’hora amb un pin que et proporciona el programa de cita prèvia.
L’OAC + també és atenció presencial però exclusivament amb cita prèvia per atendre només casos indispensables i que no puguin realitzat els tràmits via telemàtica. Aquestes cites tenen lloc en dues ubicacions, l’OAC, per a la tramitació ordinària, i el Centre Cívic Can Folguera, com a nou espai d’atenció per a la resta de serveis i campanyes, a excepció dels tràmits presencials de la Regidoria de Serveis Socials, que es continuaran realitzant a la seva seu, situada al número 72 del carrer de Salvador Espriu.
El Consistori manifesta que aquestes noves mesures conformen l’avenç de l’administració digital, i en conseqüència, en la millora de l’atenció a la ciutadania.