La Generalitat de Catalunya ha aprovat inicialment el Pla director urbanístic (PDU) Eix Riera de Caldes Sud, que ordena més de 112 hectàrees de terreny entre els municipis de Santa Perpètua de Mogoda i la Llagosta i les classifica per acollir activitats logístiques i productives. El Pla protegeix els espais fluvials del riu Besòs i la riera de Caldes, reserva sòl per a les noves infraestructures previstes i finalment no inclou el paratge de Mogoda. Segons la Generalitat, l’objectiu principal del PDU és aprofitar la centralitat i el potencial de connectivitat d’aquest territori per configurar un centre d’activitat econòmica prioritàriament vinculat al sector logístic.
El primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme i Planificació i Plans Estratègics, Joan Alcántara, ha manifestat la satisfacció municipal per l'aprovació del PDU Eix Riera de Caldes Sud “per dos motius; el primer, perquè es concreta el desenvolupament d'aquesta àrea estratègica com a zona d'impuls de l'activitat econòmica i productiva del país; i en segon lloc, perquè finalment no incorpora el paratge de Mogoda, i permet mantenir-lo lliure d'urbanització”.
El regidor ha recordat que l'any 2012 la Generalitat va definir aquesta com una de les deu àrees estratègiques prioritàries per l'impuls de l'activitat econòmica a Catalunya i des d'aleshores ha treballat en la concreció de propostes, escoltant els dos municipis afectats per aquesta delimitació (La Llagosta i Santa Perpètua). El regidor ha destacat que "per a Santa Perpètua i per als municipis que formem l'AMERC, aquesta és una oportunitat com a instal·lació motora per l'impuls de l'activitat econòmica de l'àmbit de la riera de Caldes". També ha recordat que “la zona està pensada per donar cobertura a la futura estació intermodal de la Llagosta, una instal·lació estratègica en el marc del corredor del mediterrani". "Aquesta àrea estratègica contribuirà a l'impuls productiu de la zona amb la captació de noves inversions, la revitalització de les zones industrials, aportant riquesa i ocupació", ha afegit Joan Alcántara.
La zona d'actuació està delimitada al nord-oest per l’antiga N-152a i la línia ferroviària R3 (Vic-Puigcerdà); al nord-est, per la C-59; al sud-est, pel riu Besòs, i al sud-oest, per la riera de Caldes. Aquest és un àmbit amb una gran connectivitat gràcies als eixos viaris i ferroviaris que el creuen, molt proper a la Central Integral de Mercaderies (CIM Vallès) i a la futura terminal logística intermodal del Vallès. “En principi aquesta gran àrea incloïa també els sectors industrials, primer definits al Pla Director Urbanístic (PDU) de Gallecs, de l'entorn del paratge de Mogoda”, ha recordat el regidor que ha afegit que “aquest sector finalment ha quedat exclòs del PDU riera de Caldes per qüestions fonamentalment tècniques i econòmiques”. El motiu, segons ha explicat Alcántara, és que la inclusió de Mogoda en el desenvolupament d'aquest nou sector logístic implicava la realització de tot un seguit d'actuacions en infraestructures per superar les barreres ferroviàries situades a la zona, que suposaven una despesa econòmica inviable. En aquest sentit, el primer tinent d'alcalde ha assenyalat que aquesta exclusió permet que “el PDU de Gallecs torni a recuperar la seva plena vigència sobre aquests espais". Un altre dels efectes d'aquesta no inclusió de Mogoda, segons ha explicat el regidor, és que es deixa sense efecte la tramitació del sector de Can Banús impulsada per l'Incasòl. "Mentre no es pugui resoldre l'adaptació del Pla General Municipal de Santa Perpètua de Mogoda al PDU de Gallecs tampoc no es podrà tramitar el Pla Especial d'Assignació d'Usos que l'Incasòl i el Consorci de Gallecs tenen pendent de tramitació”, ha conclòs Joan Alcántara.