La Comissió Municipal de Protecció Civil celebra el seu primer Ple
La Comissió Municipal de Protecció Civil de Santa Perpètua ha celebrat el seu primer ple aquest divendres 30 de gener on s'ha informat que durant aquest any 2015 es portarà a terme la redacció de dotze plans d'autoprotecció on destaquen els del complex esportiu de les piscines municipals, el de les escoles bressol Can Folguera i els Pins i els dels actes relacionats amb la Festa Major com concerts, correfoc, berenar de la Gent Gran o el castell de focs. També es procedirà a l'actualització de quatre plans d'autoprotecció (poliesportiu, ball de nit Carnestoltes, cantata i Centre de Futbol Municipal) i la redacció de nou memòries de seguretat com Mostra Mogoda 2015 o la Fira de Nadal, entre d'altres. Durant aquest any també està prevista la realització de dos simulacres dels plans d'autoprotecció al poliesportiu i al Centre de Futbol Municipal.
Durant la sessió també s'ha donat compte que l'any 2014 es van realitzar la redacció de deu plans d'autoprotecció, l'actualització d'altres dos i la redacció de dotze memòries de seguretat. Així mateix s'ha informat que la Comissió de Protecció Civil de Catalunya ha homologat el Pla Bàsic d'Emergència Municipal (PBEM) i els Plans d'Actuació Municipal (PAMs Multirisc- Inuncat, Neucat, Sismicat, Radcat, Transcat i Plaseqcat).
El Ple de la Comissió Municipal de Protecció Civil de Santa Perpètua està format per l'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, que és la presidenta de l'organisme; el primer tinent d'alcalde, Joan Mestres, que és el vicepresident i vuit vocals (tècnics municipals). El primer Ple de la comissió s'ha celebrat a la Sala de Govern.
Algunes de les funcions d'aquest organisme són impulsar i supervisar la implantació i el manteniment del Pla de Protecció Civil Municipal i d’aquells plans que, d’acord amb els riscos especials i específics, es considerin necessaris com a eina de planificació del municipi; impulsar, supervisar i coordinar l’anàlisi, la prevenció i la gestió dels riscos al municipi, directament o a través de grups de treball multidisciplinaris, i coordinar les actuacions en matèria de protecció civil dels diferents serveis municipals; vetllar per l’aplicació al municipi de la legislació autonòmica sobre protecció civil de Catalunya, i dels reglaments que la desenvolupen; o proposar ordenances i altres normatives relatives a la protecció civil del municipi.