Es commemora el Dia Europeu de la Mediació

Dimarts, 21 de gener de 2020

Aquest dimarts 21 de gener se celebra el Dia Europeu de la Mediació. Aquesta és una eina per abordar el conflicte basada en el diàleg, l’escolta i el respecte mutu de les parts, amb el suport d’un mediador o mediadora. L'onomàstica se celebra coincidint amb l'aniversari de l'aprovació pel Comitè de Ministres del Consell d'Europa de la 1a Recomanació núm. R (98) 1, sobre mediació familiar.

La regidora de Convivència i Mediació, Olga Valenzuela, ha valorat el Servei de Mediació Municipal i ha recordat que que des del Consistori es treballa per l'impuls d'aquest sistema de gestió de conflictes. "La mediació aporta uns valors com el diàleg, respecte, confiança i la responsabilitat, que contribueixen a una societat més cohesionada", ha manifestat la regidora. El Servei és un espai gratuït, confidencial i ràpid, conduït per una professional imparcial, que facilita que les persones en conflicte puguin millorar les relacions amb els seus veïns i veïnes”. L'objectiu d'aquest servei, que s'ofereix amb el suport de la Diputació de Barcelona des de l’any 2014, és la prevenció i gestió de situacions conflictives que es poden produir als espais públics i a les escales i comunitats de veïns i la resolució de les mateixes. Els conflictes que es poden resoldre són aquells relatius a la convivència veïnal com sorolls, olors, neteja i higiene, filtracions i humitats, desacords en les comunitats, obres a establiments i ús i convivència als carrers, places i parcs, entre d’altres.

Olga Valenzuela també ha recordat el nou Projecte de Suport a les comunitats de veïns i veïnes amb l’objectiu de dotar-les d’un recurs legal d’assessorament en situacions de dubtes o neguits. La Diputació de Barcelona posa a l’abast dels ajuntaments aquest recurs que les comunitats de veïns poden sol·licitar a través de cita prèvia al telèfon 93 574 13 53 o presencialment a la Promotora. Uns advocats ofereixen aquest assessorament personalitzat que tracta sobre la constitució, consolidació i seguiment de comunitats de veïns; suport, assessorament i formació en la gestió de la Comunitat i en tasques puntuals que ho requereixin; recepció i tractament dels suggeriments, propostes, demandes i queixes per part de les Comunitats, amb les corresponents derivacions; sobre el deute de cada habitatge de la comunitat i quins passos a seguir davant aquestes situacions; enviament de correus cooperatius als grans tenedors d’habitatges; formació i sensibilització en temes de drets i deures de propietaris i veïns, ordenança de convivència, ús sostenible de l’energia, salut comunitària, plans i projectes comunitaris a nivell social. Els advocats també assessoren sobre els ajuts i subvencions vigents o alternatives al consum a les comunitats.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 19:19