L'equip d'integradors DIMO i l'equip d'educadors DINS de l'Ajuntament de Santa Perpètua han començat la seva tasca als diversos centres educatius justament a l'inici del nou curs escolar. Els DIMO treballen a les escoles públiques de Primària i els DINS als instituts públics.
Els dos equips d'intervenció social tenen diferents branques per un objectiu que és donar suport al seguiment d'alumnat que té encaix complicat al centre per qüestions socials, econòmiques, emocionals o irruptives, promoure l'apoderament dels joves a partir de l'aprenentatge d'habilitats i del desenvolupament de valors. Aquest és un projecte de la Regidoria de Serveis Socials, Infància i Adolescència que desenvolupa la seva tasca dins de les aules dels centres de secundària obligatòria i de Primària.
El programa té de dues línies de treball. La primera és d'intervenció grupal, fent dinàmiques i tallers per treballar la cohesió de grup i evitar situacions de bullying, sobre igualtat o afectivitat, entre d'altres. La segona línia d'intervenció és més individual, ja que ofereix acompanyament personalitzat a alguns alumnes, com detalla la cap del Servei d'acció socioeducativa de l'Ajuntament, Xus López-Arenas.
Les dinàmiques s'ofereixen a través de la Programació Estable, però a demanda dels centres i segons la problemàtica concreta a treballar es poden fer altres adaptats específicament. A ESO, els educadors del DINS ofereixen tallers com el Fem Caliu, a primer, i el Bon rotllo, a tercer i sobre xarxes socials i autoestima. A Primària l'equip DIMO planteja unes xerrades sobre gestió emocional i sobre xarxes socials i també treballa dinàmiques al pati a les escoles que demanden aquest projecte anomenat Som Pati.
Cada educador és referent d'un centre i treballa directament amb alguns dels alumnes. És una tasca personalitzada que es fa sota les indicacions de la direcció del centre i amb el vistiplau de les famílies. Xus López-Arenas ha destacat que és un treball molt important perquè facilita la intervenció individualitzada coordinada amb Serveis Socials i els tutors del centre educatiu.
A Primària aquest curs s'ofereixen dinàmiques sobre gestió d'emocions, xarxes socials i autoestima, segons detalla López. Per a Secundària, Xus López-Arenas, afirma que les propostes estan adaptades a cada curs i les dinàmiques intenten treballar sobre coneixement i respecte del grup i també autoestima i xarxes socials.
Els membres de l'equip DIMO fan prospeccions al carrer amb els joves que viuen aquest espai com espai habitual de socialització i els membres de l'equip DINS són els mateixos educadors dels programes Medi Obert i Espai Jove que ofereix a la tarda a La Promotora.