El Servei d’Emprenedoria de l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda va col·laborar en la creació de 43 noves empreses durant l’any 2018 i va oferir un total 149 assessoraments a empreses i persones emprenedores. Pel que fa a la formació, va dur a terme un total de 24 accions, en les quals van participar 110 assistents. Aquest servei s’adreça a persones emprenedores de l’àmbit de la riera de Caldes que volen crear una empresa i els ofereix assessorament, acompanyament, formació i la facilitació d’informació i documentació necessària.
Oferir informació i orientació per valorar i analitzar la idea de l’usuari; desenvolupar un programa de formació per millorar les habilitats i capacitats; oferir assessorament en el procés de creació de l’empresa; i fer un acompanyament i seguiment tècnic durant els tres primers anys de vida del negoci per facilitar la consolidació són els objectius del Servei d’Emprenedoria. Amb el seu suport, ha nascut Vió Exclusive Wear, un star-up amb seu a Palau-solità i Plegamans que dissenya i fabrica localment roba tècnica esportiva per a la pràctica de pàdel i tennis amb un disseny disruptiu i transgressor que utilitza teixits d’altes prestacions i presenta un format d’entrega exclusiu. Vió és el somni del seu creador, Karlos Viózquez, un dissenyador industrial dedicat al sector de l’automoció i a la fabricació i disseny de prototips industrials. “Vaig enregistrar la marca, vaig fer els primers dissenys i quan tot va agafar una mica de cos, vaig decidir que era el moment de posar-nos en mans d’una oficina d’emprenedoria que ens ajudés a iniciar el projecte i a estructurar-lo”, explica Viózquez que al setembre de 2017 va contactar amb Palau Avança que va derivar-lo al Servei d’Emprenedoria de Santa Perpètua, en el marc de l’Associació de Municipis de l’Eix de la Riera de Caldes. “Des d’aleshores, d’una manera int ermitent i a mida que ho hem necessitat, hem comptat amb el suport d’aquests serveis i també del taller de fabricació SPMakers”. Avui, el projecte de Vió està en ‘Seguiment per a la consolidació’, però durant aquest temps, l’emprenedor ha seguit tot l’itinerari que ofereix el servei amb sessions d’informació i assessorament, acompanyament en el pla d’empresa, formacions especialitzada i suport en el Punt d’Atenció a l’Emprenedoria per la legalització de l’activitat. Viózquez, a més, ha pogut dissenyar i realitzar prototipatge del merchandising de la seva marca al taller de fabricació digital SPMakers. També va ser derivat i seleccionat al TecnoCampus, un programa especialitzat d’emprenedoria en el sector tèxtil a Mataró, mitjançant el qual va poder disposar de 20 hores d’assessorament d’una prestigiosa consultora.
“Dos anys després, tenim una pàgina web ecommerce http://www.vioexclusivewear.com que funciona des del 19 de juny, tota la producció amb el control de qualitat i estucada i estem començant a tenir les primeres vendes online i offline, a més estem començant a mantenir reunions amb alguns clubs de pàdel i tennis”, explica l’emprenedor. “Els tres eixos de la marca són el disseny transgressor, la fabricació local, amb el que també som ecològics i el novedós format d’entrega”, ha afegit el creador que també ha destacat que presenten col·leccions exclusives i limitades a 200 unitats. “En tot aquest procés, els serveis de la riera de Caldes ens han ajudat moltíssim; en un moment que ho necessitàvem com respirar, estàvem molt perduts, ens van ajudar a veure un camí, estructurar el projecte, tant que vam confiar fins i tot en donar d’alta l’empresa mitjançant el Servei d’emprenedoria”, ha assenyalat Viózquez que conclou que “sempre que ho hem necessitat han estat allà, ens han assessorat i continuarem fent servir i recomanant aquest servei fins que s’acabi el nostre procés d’emprenedoria. Ens han ajudat moltíssim i ens continuen ajudant”.