El Servei de Suport Emocional del Consell Comarcal ha atès més de 3.000 persones durant la pandèmia

Dimecres, 10 de juny de 2020

El Servei d’informació i suport emocional a la ciutadania del Vallès Occidental ha atès 3.322 persones des del 30 de març i fins l’1 de juny, tant en la línia oberta gratuïta com en les trucades de seguiment que es fan a persones vulnerables de la comarca. Aquest servei, que va posar en marxa el Consell Comarcal del Vallès Occidental coincidint amb l’estat d’alarma, segueix actiu i funciona cada dia de les 9 del matí fins les 9 del vespre, els 7 dies de la setmana. Per accedir-hi cal trucar a la línia gratuïta 900 29 35 34.

El 88% de les atencions realitzades han estat per a acompanyament emocional i s’ha detectat entre aquestes la necessitat d’un acompanyament especial en els processos de dol sense comiat. Des del servei també s’ha pogut fer acompanyament a 656 persones que viuen soles a les quals s’ha fet un seguiment durant tot aquest període, segons ha explicat el consell en un comunicat.

Les persones que hi truquen expressen estats físics, anímics, situacions d’angoixa, tristesa o fins i tot incapacitat de la gestió emocional a casa amb insomni o ansietat. També es fa suport als ajuntaments en la seva tasca de seguiment de les persones més vulnerables. En aquest vessant, cal destacar el seguiment que s’està fent a persones grans que es troben en situació de vulnerabilitat.

Grups d’Ajuda Mútua al Dol sense comiat

També segueixen en actiu els Grups d’Ajuda Mútua (GAM) al Dol sense comiat amb la finalitat compartir l’experiència vital -el dol sense comiat- i millorar l’estat emocional de qui el pateix, compartint, donant i rebent suport del propi grup i socialitzant les experiències des d’una perspectiva de salut comunitària.

El servei és gratuït i per poder participar-hi es pot demanar a la línia gratuïta 900 29 35 34 o bé escriure un correu electrònic a l’adreça ccvoc.benestar@ccvoc.cat.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 19:20