El Pla de Mobilitat del Vallès inclou l'estudi de la connexió de l'R3 i R8

Dijous, 8 d’abril de 2021

El Pla de Mobilitat del Vallès inclou estudiar la millor opció per connectar les línies de rodalies R3 i l’R8 i crear un intercanviador a la zona de la Riera de Caldes. Aquesta va ser una de les al·legacions presentades per l’Ajuntament de Santa Perpètua i per l’Associació Àmbit B-30 durant el període d’exposició pública del document inicial i que ara la Generalitat ha aprovat definitivament.

El document també recull l’increment de freqüències de pas de l’R8 i el seu perllongament fins a Vilafranca i Sant Celoni. Es preveu que l’R8 incrementi els serveis fins a quatre trens a les hores punta i dos trens per hora durant la resta del dia (actualment és d’un servei per hora).

L’Ajuntament de Santa Perpètua detallava a les al·legacions presentades al Pla de Mobilitat que disposa d’un estudi tècnic que analitza la factibilitat, el cost i l’impacte de realitzar un bypass, amb desdoblament a una part del traçat de la R3 per crear una estació intercanviador de la R3 i la R8 en la futura estació Santa PerpètuaRiera de Caldes, on també proposa la creació d’un espai intermodal bus-bici-ferrocarril, a més de nous intercanviadors a la línia R8. La connexió entre la R3 i la R8 evitaria el pas de trens pel mig del barri de la Florida, que ocasiona sorolls i vibracions, entre d’altres problemàtiques. A més la línia entre Montcada i La Garriga també està pendent d’ampliació que originaria més problemes al seu pas per La Florida. A més, aquesta proposta permetria disposar d’una estació central a la Granja Soldevila i eliminar l’actual de la R3 que presenta moltes mancances.

Les propostes, a executar per part de la Generalitat, l’Estat i les administracions locals, tenen com a horitzó temporal l’any 2026 i estan valorades en prop de 2.500 milions d’euros.

Darrera actualització: 9.02.2022 | 17:47