El PEC posa en marxa dos nous projectes de Servei Comunitari

Dilluns, 29 de març de 2021

Aquest mes de març han començat dos projectes de Servei Comunitari impulsats pel Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) i el Servei d’Educació en col·laboració amb l’Institut Estela Ibèrica. Les iniciatives són Impulsem l’Estratègia Residu Zero i Treballem la Comunicació Inclusiva. D’una banda, el projecte Residu Zero anima a l’alumnat de 3er ESO que elabori un diagnòstic sobre com es gestionen els residus al centre i també a nivell domèstic, tenint en compte l’anàlisi dels hàbits de dues famílies de dos dels alumnes que participen al projecte. L’objectiu d’aquesta iniciativa és que els estudiants preparin plans d’acció per reduir els residus a partir dels resultats extrets. Per fer-ho, els alumnes han rebut formació sobre la problemàtica del canvi climàtic, el reciclatge, la reutilització i l’economia circular, entre d’altres.

D’altra banda, s’ha posat en marxa la segona edició del projecte de Servei Comunitari Agents Joves per la Igualtat. En aquesta iniciativa, que està coordinada amb la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Santa Perpètua, els alumnes treballaran l’ús i aplicació de la comunicació inclusiva com una eina per fomentar les relacions basades en la igualtat. La Cooperativa l’Apòstrof, una entitat especialitzada en comunicació social i feminisme, és l’encarregada de dur a terme aquesta formació. L’alumnat haurà de detectar i analitzar les debilitats que troben als espais comunicatius de l’institut i elaborar un model de guia de comunicació inclusiva que pugui donar resposta a les febleses.

Així mateix, el PEC també ha endegat la segona fase del programa didàctic del Servei Comunitari Identitats Truncades, un projecte que ja va treballar l’alumnat de l’Institut Rovira-Forns durant el primer trimestre. Aquest mes, l’alumnat de 3er d’ESO de l’Institut Estela Ibèrica ha estat el que ha treballat en la iniciativa Memòria, Recuperació d’artesania i Sostenibilitat, coordinada pels docents del Laboratori de Materials Tous de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona. L’objectiu és que els alumnes participants puguin desenvolupar un procés creatiu mitjançant les tècniques i procediments del patronatge artesanal. Aquesta activitat els permetrà conèixer els conceptes d’igualtat, economia circular i economia feminista que els explicaran artistes novells del Grau de Belles Arts de la UB.

Darrera actualització: 9.02.2022 | 17:47