El CIM ha demanat a l'Ajuntament de Santa Perpètua comptar amb un professional al poble, amb formació específica sobre assetjament; disposar d'un espai a l’ajuntament on poder acudir de manera gratuïta, en cas que sigui necessari i també que se'ls informi si es du a terme algun treball o campanya local de prevenció contra l’assetjament i que s'organitzin xerrades formatives i activitats sobre l’assetjament durant el curs.
Aquestes van ser algunes de les propostes que els representants dels 633 alumnes de cinquè i sisè de les set escoles del municipi van fer al Ple del CIM celebrat ahir a la Sala de Plens. Durant aquest curs han estat treballant i reflexionant sobre un tema molt preocupant com és l'assetjament. Els representants de l'alumnat han mantingut trobades mensuals i amb tot l'alumnat a les escoles han fet diverses activitats.
Ahir al Ple del CIM, davant de representants de grups municipals, centres educatius i famílies van exposar les seves conclusions. En la sessió van intervenir els set representants, un per escola, i van explicar com havia estat el procés del CIM d'enguany.
L'alumnat reclama que la societat es prengui amb més seriositat el bullying, que els claustres es formin per tal de detectar i de poder ajudar l'alumnat en aquests temes i que tots els centres presentin a l'alumnat i a les famílies totes aquelles eines i protocols amb els que compten per saber què fer en cas d'assetjament. Un any més, el CIM ha demanat als seus familiars que els escoltin més per tal de poder expressar-se i dilucidar si allò que exposen i que senten pot ser un cas d'assetjament.
Ariadna Redondo de l'escola La Florida va ser l'encarregada d'exposar les propostes. A l'Ajuntament de Santa Perpètua el CIM li demana quatre accions d'entre les quals destaca tenir al municipi un espai i una persona de referència formada a qui poder dirigir-se en cas de patir assetjament.
A l’escola voldrien un professional de referència sobre l'assetjament, però el primer que reclama el CIM és que els i les mestres confiïn més en l'alumnat "ja que alguns de nosaltres tenim la sensació que no doneu prou importància al que expliquem. Volem evitar que es prengui el bullying com una broma".
A les famílies, el CIM demana que sigui bona observadora per ajudar a detectar situacions d'assetjament, que es parli amb els tutors per evitar malentesos i, com va exposar la representant de l'escola La Florida que "ens creieu quan expliquem que ens trobem en una situació de patiment. Necessitem que ens dediqueu temps per escoltar-nos amb deteniment".
Ells i elles també s'han posat deures. Ariadna Redondo va assegurar que poden actuar com a observadors i ajudar a altres i també tenir més confiança en un mateix, per poder fer front a una situació d’assetjament i ser capaç de dir-ho, ja sigui a casa o a l’escola.
Abans de les propostes, els membres del CIM van exposar tot el que havien anat fent i aprenent al llarg del curs. El representant de l'Institut Escola Santiga, Àlex Rodríguez va subratllar que havien après que existeixen diversos protocols per a víctimes d'assetjament i que sempre és pot fer alguna cosa per ajudar.
El portaveu de l'Escola Els Aigüerols, Sergi Mirón, va destacar que una persona que pateix assetjament acostuma a estar molt trista i sola i va denunciar que no es té a l'abast suficients recursos per afrontar aquesta situació.
L'Alba Ortigosa, de l'escola Bernat de Mogoda, va destacar que la violència no és una cosa innata ni comença de sobte i va detallar les tècniques que fan servir els maltractadors.
Al Ple del CIM va ser presents dos membres de l'equip DIMO que van fer una sessió amb els representants de l'òrgan, els dos representants perpetuencs del CNIAC, la inspectora d'Educació de la nostra zona, Àngela Sànchez i la directora dels Centre de Recursos Pedagògics, Laura Girbau.