Un total de tretze estudiants de tercer d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) dels instituts Estela Ibèrica, Rovira-Forns i de l’Escola Tabor van iniciar la setmana el servei comunitari 'Joves periodistes', que organitza la Regidoria d’Educació amb la col·laboració del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i la Facultat de Ciències de Comunicació de la UAB.
En total, l’alumnat rebrà deu hores de formació en comunicació i periodisme, que després aplicarà a la pràctica a través del blog del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) i dels mitjans de comunicació municipals. El projecte emplaça als joves a fomentar una mirada crítica i raonada sobre els mitjans i els anima a desenvolupar un paper actiu, treballant el coneixement sobre alguns dels principals formats i desenvolupant una tasca de seguiment i informació sobre les notícies, activitats i actes més rellevants que es produeixin al municipi.
El servei es va presentar el 17 de febrer amb una sessió formativa al CAC, a càrrec del seu vicepresident, Salvador Alsius, que els va explicar el funcionament del Consell i va tractar sobre els mitjans d’informació actuals, els nous hàbits de connectivitat en relació a les pantalles, els principals estils periodístics, el perill de les fake news i com detectar-les, per finalment abordar el tema de l’ètica periodística, segons ha explicat Educació.
D’altra banda, els joves també es van desplaçar dimecres 19 de febrer a la facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, on van poder fer una sessió pràctica de periodisme amb la vicerectora d’Activitats i de Publicacions, del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació, Cristina Pulido.
La setmana d'aprenentatge periodístic va culminar amb la sessió pràctica que Neus Riera de l'EduCac va oferir al Centre Cívic El Vapor, dijous 20 de febrer. Durant aquesta trobada d'hora i mitja, els joves periodistes van posar en comú l'edició del sumari radiofònic que havia realitzat cada grup, i es van revisar alguns dels continguts tractats en la visita al CAC.