Un total de quinze alumnes i els seus professors de Formació professional del cicle de Grau Mitjà d'automoció de la ciutat grega de Moires (Creta) han rebut al Centre de Recursos del Vehicle Elèctric, CREVE, formació sobre mobilitat elèctrica aquest mes de novembre. La visita ha estat possible gràcies al projecte europeu formatiu ERASMUS+, que afavoreix les perspectives laborals i el desenvolupament personal dels joves donant suport a l'aprenentatge.
Els joves han realitzat quatre sessions formatives de quatre hores cadascuna sobre la mobilitat elèctrica. El programa formatiu que el CREVE ha ofert ha estat sobre conceptes bàsics de comprensió sobre el funcionament del vehicle elèctric i la seva circulació. L'alumnat també ha visualitzat el funcionament del llançament i regulació dels polsos elèctrics del controlador electrònic d’un ciclomotor elèctric del CREVE i ha visitat l'empresa de serveis de neteja de Barcelona URBASER, amb una gran flota de vehicles elèctrics. L'alumnat grec ha rebut també informació sobre el projecte RECARGO en el que s’ensenya com les bateries velles dels vehicles elèctrics tenen una segona vida útil com sistema de emmagatzematge d’energia elèctrica de les instal·lacions d’Energies Renovables que disposa l’empresa Urbaser.
El 14 de novembre es va cloure la seva estada amb un acte presidit per l'alcaldessa de Santa Perpètua a l'edifici de Desenvolupament local. Isabel Garcia va expressar la seva satisfacció perquè aquest alumnat hagi "triat el municipi per a la seva formació sobre el vehicle elèctric. Estem molt contents de col·laborar amb el vostre país amb el qual ens sentim molt solidaris".
Per a Isabel Garcia, aquest projecte s'emmarca en "la nostra estratègia de donar suport als nostres ciutadans per tal que assoleixin competències professionals" El professor del grup de joves grecs, Lampros Kadianakis, va manifestat que “totes les activitats programades havien estat molt interessants i de molt profit". Per la seva part els alumnes Mario Tzagarakis i Ioanis Sifakis mostraven també la seva satisfacció per l'aprenentatge adquirit, especialment en aspectes relacionats amb les bateries elèctriques.