Acord per a la remodelació de la rotonda de Can Sabau i la millora de la mobilitat de la B140

Dimecres, 4 de novembre de 2020

La remodelació de la rotonda de Can Sabau, la millora de l’accessibilitat als polígons, del transport públic i de la mobilitat activa i la protecció del paratge natural de Santiga són alguns dels compromisos de millora de l’entorn de la carretera B140 presos per la Generalitat de Catalunya durant una reunió mantinguda amb l’Ajuntament de Santa Perpètua i altres tres consistoris de la zona dilluns 2 de novembre. L’objectiu és garantir una mobilitat més sostenible i segura en aquest corredor que enllaça Santa Perpètua amb Sabadell.

Les alcaldesses de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia; i de Sabadell, Marta Farrés; i els primers edils de de Barberà del Vallès, Xavier Garcés; i de Polinyà, Javier Silva, es van reunir dilluns 2 de novembre de manera telemàtica amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, i el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, per acordar un conjunt d’actuacions per implementar a la carretera B-140 entre la ciutat de Sabadell i l’accés a l’AP-7.

Durant la trobada, s’ha aprovat la redacció del projecte de remodelació de la rotonda de Can Sabau, un dels punts més congestionats d’aquest entorn, en un enllaç a diferent nivell, que permetrà facilitar tant el trànsit AP7-Polinyà com el de Sabadell-Santa Perpètua. També s’ha acordat la transformació de la carretera, tenint en compte la millora de l’accessibilitat als polígons industrials, la protecció dels entorns naturals dels paratges de Santiga i Can Llobateres; i la mobilitat activa, amb la construcció d’un carril bici i via per a vianants. Les millores acordades també volen servir la forta demanda existent de transport públic en condicions de seguretat i funcionalitat i preveuen la implantació d’un servei de bus ràpid BRCat que millori les prestacions i oferta de transport públic existent. Per últim, es preveu la construcció d’una nova rotonda al quilòmetre 1,2, d’accés a Sabadell per la zona esportiva de sant Oleguer i que també donarà accés al polígon industrial zona nord de Barberà del Vallès. Segons el Departament de Territori, aquests projectes es redactaran i tindran un seguiment per part de la Generalitat i els governs municipals, en el marc del grup de treball ja format. “En el si d’aquest grup també es podran analitzar i impulsar altres actuacions i estudis que poden implicar nous corredors o nous enllaços amb autopistes existents, a més llarg termini”, ha afegit Territori.

“Estem sincerament satisfets del pas donat i volem agrair tant el Departament com els municipis veïns aquest acord, que és alhora un compromís per continuar d’ara endavant treballant de la mateixa manera, ara sí, de cooperació entre institucions per trobar les millors i més factibles solucions”, ha manifestat l’alcaldessa de Santa Perpètua que ha afegit que l’acord permetrà endegar a curt termini “tot un seguit d’actuacions que han de millorar la funcionalitat i capacitat de la via sense fer d’aquesta cap autovia ni via ràpida”.

L’alcaldessa també ha explicat el compromís d’ajuntaments i entitats de tractar conjuntament amb el amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la millora dels accessos a l’AP-7. “Sense repensar amb el Ministeri les característiques i dimensions dels accessos 18 i 19 de l’AP7 difícilment podrem garantir el correcte funcionament de la via”, ha asseverat la primera edil.

Isabel Garcia ha recordat que “l’acord és fruit en primer lloc de les reiterades peticions dels ajuntaments de Santa Perpètua de Mogoda i de Polinyà davant el creixent problema de saturació que la instal·lació d’Amazon no feia sinó agreujar i que en el seu moment, com calia, no es va abordar degudament”. “La B140 és una via avui molt carregada, que supera els 25.000 vehicles en dies laborables i el 10% de vehicles pesants en molts trams, i té punts coneguts per tothom de congestió total en hores punta: en els accessos a Sabadell, en la rotonda de Can Sabau que l’encreua amb la B142 cap a Polinyà i, naturalment i singular, en els accessos de l’AP7”, ha afegit la primera edil perpetuenca que ha definit la carretera B140 com “la columna de tota una àrea econòmica, que aviat haurà de ser el passeig industrial que els nous temps demanen”.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 19:21