L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha posat en marxa un servei d’assistència gratuïta per ajudar a la ciutadania, a empreses i entitats a realitzar qualsevol tràmit en línia a través de la Seu electrònica municipal. Es tracta del servei OAC 360º, que és gratuït i amb el qual es pot contactar a través del telèfon 93 026 72 25 en horari de dilluns a divendres de 8 a 20 hores, i per correu electrònic a servei_suport@staperpetua.cat.
L’alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia, ha explicat que aquest “és un servei demanat tant per la ciutadania com per les entitats i els obligats jurídics en relacionar-se electrònicament amb l’administració”, ha explicat l’alcaldessa, Isabel Garcia, que ha afegit que “molts han de relacionar-se electrònicament i necessiten, sobretot per a les primeres vegades, una assistència en la tramitació amb la nostra Seu i per aquest motiu, l’Ajuntament va decidir oferir aquest servei, per tal de donar suport i assistència a la ciutadania en un ampli horari d’atenció”.
L’OAC 360º es va posar en marxa el mes de juliol i en aquests gairebé dos mesos, s’han rebut un total de 89 consultes, de les quals un 44% corresponen a tramitació i un 26% a notificacions electròniques. Pel que fa als horaris, encara que moltes de les trucades s’han rebut d’11 a 13 h, també s’han registrat a última hora de la tarda. També s’ha constatat que el servei s’ha utilitzat de manera igual per empreses i ciutadania, amb un 48,6% cadascun, i el 2,8% per part del personal del propi Ajuntament. Pel que fa a la satisfacció del servei, les primeres dades són molt positives, segons l’Ajuntament, ja que sobre un total de 5 punts, al juliol s’ha obtingut un 4.7 de mitjana; a l’agost, un 4.2; i al setembre, un 5.
“Ja fa uns anys que hem apostat per l’administració electrònica al nostre municipi, com un nou model d’administració basat en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació que, combinats amb canvis organitzatius i jurídics, ens permet millorar en eficiència interna, en les relacions entre altres administracions i amb la ciutadania”, ha explicat l’alcaldessa de Santa Perpètua. La primera edil ha detallat que el Consistori perpetuenc ha realitzat tecnològicament molts canvis per adaptar-se a les noves necessitats i als canvis normatius i ha afegit que “fruit d’aquests canvis han estat els diferents premis en administració oberta que hem rebut des del 2014 per part del consorci AOC”.
L’Ajuntament també recorda que per poder realitzar tràmits en línia, es necessita un certificat digital. Per obtenir-lo hi ha dues vies: sol·licitar gratuïtament a l’OAC l’IdCAT, o bé sol·licitar l’idCAT mòbil, un mecanisme d’identificació i signatura electrònica que es basa en l’enviament d’una contrasenya d’un sol ús al mòbil, al web http://idcatmobil.seu.cat.