Nova acció formativa d'administració en logística amb l'empresa simulada SPMTrans

Dilluns, 18 de març de 2019

Una quinzena d’alumnes han iniciat una nova acció formativa en l’ocupació d’Administratiu/va en Logística en el marc del programa Logis Ocupació 2018-2020, Cap a la Logística 4.0, impulsat per la Regidoria de Desenvolupament Local. Aquesta acció, es va iniciar l’11 de febrer amb la col·laboració de la Fundació Inform, i té la particularitat que s’està duent a terme amb la metodologia de Simulació d’Empresa amb Finalitats Educatives (SEFED), que utilitza la creació d’una empresa a l’aula com a eina pedagògica per formar els participants de manera pràctica i transversal. L’alumnat seguirà un itinerari de 440 hores fins al mes de juliol i seguirà una part pràctica i vivencial com a aprenent de l’empresa de transport simulada SPMTrans i també complementarà la seva formació amb mòduls d’anglès i informàtica per la logística, reforç de les competències socioprofessionals més rellevants de l’ocupació i visites i estades pràctiques en empreses del territori, segons ha explicat la Regidoria.

L’empresa SPMTrans forma part de la xarxa d’empreses simulades amb finalitats educatives conveniades a través de la Fundació Inform, xarxa en la que hi ha més de 7.500 empreses en 42 països, més de 300 a l’Estat Espanyol. Les diferents empreses simulades de la xarxa interaccionen entre sí a través de la venda i la compra de mercaderies i serveis, amb l’objectiu de facilitar l’aprenentatge a partir de la reproducció de situacions reals de treball.

Desenvolupament Local ha informat que un total de 34 persones es van interessar en realitzar aquest itinerari formatiu SEFED, de les quals 25 van completar un procés de selecció per competències i finalment quinze van ser les escollides.

En el marc del programa Logis Ocupació, també es van realitzar al mes de gener quatre sessions monogràfiques per “donar a conèixer el mercat de treball de les activitats empresarials logístiques i les seves tendències de futur, els nous requeriments dels perfils professionals inscrits, així com les seves competències socioprofessionals clau”, segons ha explicat la Regidoria. Tres d’aquestes sessions es van dur a terme al Servei Local d’Ocupació i una al de Polinyà, en les quals van participar un total de 38 persones. Per procedència, 22 eren veïnes de Santa Perpètua, 7 de Polinyà, i la resta d’altres poblacions de l’àmbit de la Conca del Ripoll i la Riera de Caldes.

Desenvolupament Local ha explicat que durant el 2019 el projecte Logis Ocupació es continuarà desplegant amb diverses accions formatives, de transferència de coneixements i d’assessorament per a la transformació digital de la logística adreçades tant a demandants d’ocupació com a empreses del teixit productiu de la Conca del Ripoll i la Riera de Caldes. També ha detallat que la missió del projecte és promocionar la competitivitat del teixit immologístic des d’una perspectiva estratègica territorial, incidint en la millora de la ocupabilitat de les persones en cerca de feina i fomentant la seva inserció en el sector dels serveis logístics i activitats afins. La iniciativa està impulsada pel Servei de Desenvolupament Local de l’Ajuntament de Santa Perpètua i compta amb el suport dels consistoris de l’aliança Conca del Ripoll i Riera de Caldes i està cofinançat per per l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de Santa Perpètua i Polinyà.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:58