Aquest dilluns al vespre s'ha presentat la Campanya de foment del reciclatge del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental i els municipis de la comarca, entre ells Santa Perpètua. Set veïns i veïnes de la nostra localitat participen activament en aquesta iniciativa i a través de la seva imatge, consells i suport als mitjans de comunicació reforçaran tant el missatge com la campanya que es desenvolupa sota el lema 'Excuses o separes'.
La campanya vol ser una acció global i integral de conscienciació ciutadana que englobi diferents aspectes del reciclatge i se centra en les fraccions següents: matèria orgànica, oli, envasos, paper i cartró, vidre i en el malbaratament alimentari. La campanya, de quatre mesos de durada, va adreçada a la ciutadania que no recicla i pretén contraargumentar les excuses que es donen per no separar correctament els residus.
Durant el novembre es desenvolupa el Festival Art Urbà amb l'objectiu de promoure la recollida de la fracció orgànica. A Santa Perpètua tindrà lloc el proper 22 de novembre. La campanya també preveu una exposició sobre plàstics, un punt informatiu de residus, scape room, la instal·lació de 60 nous punts de recollida d'oli a la comarca, una inspecció de bossa oberta i un concurs escolar sobre malbaratament i aprofitament alimentari. En aquest sentit durant la presentació es va donar la dada que cada ciutadà vallesà llença a l'any 35 quilos de menjar. Mitjançant el concurs els grups-classe participants han d’explicar, a través d’un petit treball audiovisual, què fan els i les alumnes a l’escola o a casa per evitar el malbaratament alimentari. El premi del concurs serà un embolcall per l’esmorzar per als alumnes dels grup-classe participants.
L’acte de presentació es va celebrar al Parc Audiovisual de Catalunya on van assistir el president del Consorci, Ricard Torralba; el director de l’Agència de Residus de Catalunya, Josep Maria Tost i els alcaldes i alcaldesses i regidors i regidores dels municipis participants, entre ells Isabel Garcia i Neus Garcia. També van assistir a l'acte sis dels set influencers perpetuencs.
L'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, ha manifestat que aquesta campanya Excuses o separes la ciutadania se l'ha de "fer seva" i ha afegit que és optimista però que cal canviar els hàbits ja que sinó s'augmentarà considerablement la taxa de residus per no realitzar correctament la separació
L'alcaldessa ha destacat que el "fet diferencial" d'aquesta campanya és que veïns i veïnes de Santa Perpètua seran els referents locals per tal d’estendre arreu els missatges de la campanya.
Per la seva banda, la regidora de Medi Ambient, Neus Garcia, que ha valorat positivament la iniciativa del Consorci de Gestió de Residus, ha manifestat que les dades de recollida selectiva s'han estancat en els darrers anys i confia que amb aquesta campanya "es faci un salt per arribar a l'objectiu del 60%".
L'Agència de Residus de Catalunya, Ecoembes, Ecovidrio i el Ministeri per a la Transició Ecològica subvencionen aquesta iniciativa.
Influencers
Josep Maria Margalida, membre del Consell Municipal de Medi Ambient des de la seva creació; Juan Manuel Caro, cantaor i col·laborador de Ràdio Santa Perpètua; Octavi Quero, President de l'Associació de Concessionaris del Mercat Municipal ; Marina Ruiz i Anna Oriol, vinculades a entitats juvenils del municipi; Gemma Gurrea, comerciant i Josep Catarineu, vinculat a les entitats de la Gent Gran i membre de la comissió de Festa Major són les persones de Santa Perpètua que faran de difusors del missatge en el seu entorn més proper.