L'Ajuntament de Santa Perpètua subvencionarà aquest exercici 2018 cinc projectes de cooperació al desenvolupament presentats per organitzacions no governamentals i entitats i associacions sense afany de lucre. L’Ajuntament de Santa Perpètua destinarà finalment 101.812,14 euros a aquests projectes dels aproximadament 112.000 euros previstos.
Concretament, SPSolidària ha obtingut ajuda per a tres projectes. Un és Vacances en pau, les colònies d’estiu per a infants sahrauís (3.700 euros). També per a la segona part de Suficiència alimentària, Sompou, Cooperativa agrícola de dones a Tachott (Mauritània) (20.799,65 euros). Aquest és un projecte ja endegat amb subvenció municipal i aquesta segona fase és per a l’adquisició d’un tractor que faciliti la tasca en les 5 hectàrees d’hort. I el tercer projecte de SPSolidària que ha obtingut subvenció és un de nou Desenvolupament tecnològic per a la millora de la producció dels horts de les cooperatives agrícoles Joan Arbiol i Sompou (Mauritània) (35.000 euros). Aquest projecte consisteix en la formació a Catalunya de persones migrades d’origen maurità sobre la construcció i manteniment de molins de vent que s’instal·laran en els horts de Bouanze i Tachott per a fer funcionar amb energia eòlica les bombes dels pous d’aigua que els abasteixen.
L’ONGD Alkaria també rebrà subvenció per a la segona fase del projecte Espai educatiu solidaritat i cooperació a l’assentament informal Ibrahim Taleb (Líban) (30.312,49 euros). D’aquesta manera es donarà continuïtat al projecte encetat aquest curs i que ha beneficiat uns 80 infants refugiats la majoria sirians, però també hi ha afganesos, iraquians i palestins, segons ha explicat el regidor de Cooperació, Sergi Hernández.
L’altre projecte subvencionat és un dels que repeteix des de fa uns anys el de Hijas de la Caridad de Sant Vicente de Paul Para crecer es necesaria una alimentación a Driouch (Marroc) (12.000 euros). El regidor de Cooperació ha descrit que es tracta de sostenir el menjador infantil d’una escola bressol perquè les mares puguin accedir a l’escola taller ja que no tenen recursos.