L’equip de l’Institut Palau Ausit de Ripollet es va proclamar dissabte 9 de juny guanyador de la cinquena edició de l’ElectroCat. L'Institut públic de Ripollet ja va ser el guanyador de la primera edició del certamen al juny de 2014 i de la passada. El segon classificat d’aquest certamen adreçat a alumnat de formació professional d’automoció va ser el Centre d’Estudis Roca de Barcelona, mentre que en tercera posició va quedar l’Institut Castellarnau de Sabadell. Per la seva part, el Centre d’estudis Monlau de Barcelona va aconseguir per segon any consecutiu el premi al millor projecte ElectroCat 2018, mentre que l’Institut Castellarnau va obtenir el premi al millor disseny.
Finalment, van ser sis els equips participants a l'ElectroCat 2018, formats per alumnat i professorat de cicles formatius de Grau Superior d'Automoció dels instituts Castellarnau de Sabadell i Palau Ausit de Ripollet; el Centre d’Estudis Roca i Monlau Estudis professionals, de Barcelona; i l’Escola Tècnica de Girona, a més de l’equip del Centre de Recursos del Vehicle Elèctric (CREVE). Finalment, el vehicle de l’equip de l’Institut Pedraforca de l’Hospitalet no va arribar a temps, mentre que el prototip del Centre Tècnic del Vallès de Les Franqueses no va poder disputar la prova al circuit, tot i que l’equip va seguir a peu de terra el certamen. Com a novetat, els equips van córrer alhora les tandes en el circuit urbà, de terra i asfalt, que per segon any s’ubicava al recinte firal i als carrers del voltant.
L’alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, es va mostrar molt satisfeta per com s’havia desenvolupat l’edició que va titllar "d’emocionant i engrescadora". La primera edil va assegurar que els equips "han treballat molt bé, cada cop són més perfeccionistes i no només en els aspectes de motor si no també en l’estètica" i va felicitar a tots els participants per la "magnífica feina" feta.
Per la seva part, el director tècnic de l’ElectroCat, Josep Antoni Martínez, es va mostrar també molt satisfet del treball realitzat pels equips i va subratllar que havia estat una "edició espectacular, amb uns cotxes superpotents i unes innovacions tecnològiques importants". Martínez també va destacar "l’esperit de companyerisme i solidaritat d’aquesta edició" i va voler fer una menció especial "a la bona relació que hi hagut entre els equips i la col·laboració, i vull destacar especialment els equips de Palau Ausit i Monlau amb l’equip CREVE".
L’equip de l’Institut Palau Ausit es va mostrar molt content per haver guanyat per segon any consecutiu l’ElectroCat i va atribuir la victòria a la lleugeresa del vehicle i al bon treball i la implicació de totes les persones que formaven l’equip. Per la seva part, el capità de l’equip del Centre de Recursos del Vehicle Elèctric (CREVE) de Santa Perpètua, Daniel Muñoz, es mostrava satisfet i va explicar que tot i haver tingut alguns problemes durant la cursa, l’equip va poder finalitzar-la.
Les proves de l’ElectroCat es van complementar amb un programa d’activitats paral·leles entorn a la temàtica del vehicle elèctric que van amenitzar la tarda. A l’aparcament de l’edifici de Desenvolupament Local, es va poder veure una exposició de vehicles clàssics i elèctrics, com ara dos Tesla, mentre que al Recinte Firal es va instal·lar un petit circuit de vehicles teledirigits elèctrics a càrrec de l’entitat RCStaPerpètua Club d’Automobilisme. També una batucada de l’Escola Municipal de Música va posar música i amenitzar l’activitat. En finalitzar l’ElectroCat, es va realitzar el sorteig d’una bicicleta elèctrica, en el qual van participar un total de 209 persones que es van inscriure a l’edifici de Desenvolupament Local entre les quatre i un quart de set de la tarda.