L’alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia, el Director General de Renfe Viajeros, Ramón Azuara, el subdirector general de Programació i Execució del Departament de Territori i Sostenibilitat, David Prat, i la directora de Rodalies Catalunya, Mayte Castillo, han presentat aquest matí les futures obres de construcció de la nova estació de Santa Perpètua, que s'ubicarà a la línia R8 de Rodalies de Catalunya, a l'alçada de la Granja Soldevila.
Renfe ha licitat la construcció de la nova estació que enllaçarà Santa Perpètua amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Granollers i Martorell, entre d'altres municipis. Les obres de la futura estació disposen d'un pressupost de 2.529.882 euros, sense IVA, i comptaran amb un termini d'execució de 9 mesos. Les previsions apunten a que l'estació pugui entrar en funcionament a finals de l'any vinent.
A l'acte de presentació que ha tingut lloc a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda també han assistit membres de la Corporació municipal, representats de Renfe, l'alcaldessa de Sentmenat, Núria Colomé, i l'alcalde de la Llagosta, Òscar Sierra, representants d'entitats locals i ciutadania perpetuenca. L'alcalde de Polinyà, Javier Silva, ha excusat la seva assistència.
El director general de Renfe Viatgers, Ramon Azuara, ha manifestat que “per a Renfe, és un dia important com per a tots vosaltres perquè aquesta és una actuació llargament esperada, una reivindicació de fa uns quants anys i que s'ha anat recollint als diferents plans d'inversió”. El director general ha explicat que el darrer Pla d'inversió, datat de l'any 2014, “ha estat el que realment ha suposat l'impuls, en el moment en què el Ministeri de Foment i Adif van encarregar a Renfe desenvolupar aquest projecte i executar-lo, que és el punt en el qual estem ara, en la licitació”. Azuara ha presentat el projecte de la futura estació de la R8 a Santa Perpètua que té en compte la integració paisatgística del nou equipament en l'entorn de la Granja Soldevila i ha indicat que “totes les parts estem d'acord en què l'espai triat és la millor ubicació que podríem tenir per l'estació, per la seva centralitat i per la possibilitat de disposar d'aparcaments”.
L'equipament incorpora un vestíbul acabat en vidre i un trenat ceràmic que donarà una imatge de lluminositat i de modernitat, segons ha explicat Azuara. L'edifici serà accessible per a les persones amb mobilitat reduïda i estarà adaptat per a aquelles amb dificultats de visió. L'equipament incorpora al vestíbul un Punt d'Atenció al Viatger, màquines d'autovenda i control d'accessos. La connexió entre andanes es farà a través d'un pas inferior que comptarà amb ascensors panoràmics i escales fixes. El director general també ha explicat que a les andanes s'instal·laran dues marquesines amb un disseny integrat a l'entorn i ha detallat que es remodelaran les actuals andanes perquè no estan a l'alçada adequada per a una correcta accessibilitat als trens.
Pel que fa als terminis, Azuara ha assegurat que “la fase d'execució no serà molt llarga perquè tal i com està dissenyada l'estació no serà una obra excessivament complicada”i ha destacat que “esperem que l'estació sigui una realitat i haguem complert l'expectativa que tant de temps la ciutadania porta esperant”.
Per la seva part, el sotsdirector general de Programació i Execució del Departament de Territori i Sostenibilitat, David Prat, ha excusat la presència del secretari de Mobilitat, Ricard Font i ha explicat que “esperem que l'any vinent es pugui fer servir l'estació i des de la Generalitat farem el seguiment de l'obra per tal que es les terminis es compleixin i sigui una realitat el més aviat possible”. “Felicitem als veïns i veïnes i esperem que puguem gaudir tothom de l'estació”, ha afegit.
L'alcaldessa de Santa Perpètua ha mostrat la seva satisfacció per poder celebrar l'acte de presentació de la futura estació de la R8 al municipi i ha recordat els més de 20 anys de reivindicacions municipals i veïnals. “Ara sí veiem la llum al final del túnel i podem afirmar que Santa Perpètua disposarà d'una nova estació de Rodalies davant de la Granja Soldevila”, ha indicat. L'alcaldessa ha destacat la importància d'aquesta infraestructura que donarà servei no només a la ciutadania de Santa Perpètua i als estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona, sinó també als municipis de l'Eix de la Riera de Caldes, amb un total de 90.000 habitants i 43.000 llocs de treball. “Aquesta estació tindrà un paper estratègic en el territori que contribuirà a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania i a promoure el transport públic per a la millora del medi ambient i la dinamització de l'activitat econòmica”, ha assenyalat la primera edil. Isabel Garcia també ha destacat que “la feina no s'acaba aquí” i ha destacat que “des de fa anys estem treballant per tal que aquesta nova estació tingui un caràcter intermodal i estigui connectada amb altres línies ferroviàries com la R3 i R4 per incrementar substancialment el nombre de comunicacions i destinacions disponibles des d'aquesta nova estació”.
Per últim, la primera edil ha agraït i felicitat a la ciutadania de Santa Perpètua i dels municipis de l'Eix de la Riera de Caldes, a les associacions de veïns, a les entitats i als grups municipals de l'Ajuntament que “durant tots aquests anys hem treballat i coincidit per aconseguir aquest projecte”. “El mèrit és de tothom”, ha conclòs.
La línia de rodalies R8, que va entrar en funcionament el mes de juny de 2011, connecta el Baix Llobregat amb el Vallès i presta servei a les estacions de Martorell, Castellbisbal, Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola Universitat, Mollet-Sant Fost, Montmeló i Granollers-Centre.