Vés al contingut (premeu Retorn)

L'AMERC organitza una jornada pionera sobre les oportunitats de negoci de la moto elèctrica a Catalunya

per Comunicació darrera modificació 12/12/2014 09:22
L'acte se celebrà demà i volen conèixer quina és la situació actual i els reptes de futur del sector

En una iniciativa pionera a Catalunya, l’Associació de Municipis de l’Eix la Riera de Caldes -integrada pels ajuntaments de La Llagosta, Caldes de Montbui, Palau Solità i Plegamans, Polinyà, Santa Perpètua de Mogoda i Sentmenat- organitza demà, 11 de desembre, una jornada sobre les oportunitats de negoci de la moto elèctrica a Catalunya. L’objectiu dels organitzadors és clar: volen conèixer quina és la situació actual i els reptes de futur del sector, així com saber quin paper pot jugar l’Administració pública per tal de crear una xarxa econòmica de suport als fabricants, distribuïdors i usuaris d’aquests vehicles de mobilitat sostenible.

 

La Biblioteca Municipal Josep Jardí (passatge del Mas de Granollacs, s/n) de Santa Perpètua de Mogoda acollirà demà dues taules rodones amb els principals fabricants catalans i filials estrangeres de motocicletes elèctriques. A les 10 del matí, l’alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda i presidenta de l’Associació de Municipis de la Riera de Caldes (AMERC), Isabel Garcia, donarà la benvinguda institucional. Sota el títol, Polítiques públiques de foment de la moto elèctrica, a les 10.15 hores començarà la primera taula rodona, que comptarà amb Eva Español, de Live Barcelona, com a moderadora. Hi haurà cinc ponents: Josep Plà, de Clúster de la Moto, Damià Martín, de Cooltra, César Rojo, de KTM, Francesc Barriendos, de Moto Republic (Alfer) i Carlos Sotelo d’Scutum.

 

Beneficis de l’scooter elèctric

 

A les 11.30 i ha previst un cafè networking per tal que els assistents puguin intercanviar contactes, impressions i coneixements sobre el sector de la moto elèctrica. Actualment, al mercat hi ha diferents models de scooters i motocicletes elèctriques, tant de fabricants catalans com de fora. Una de les característiques principals d’aquests vehicles és que el seu motor utilitza com a font d’energia l’electricitat, amb el que no emeten CO2 a l’atmosfera ni contaminació acústica. Tenen pràcticament les mateixes prestacions que una moto de benzina, però les seves bateries es poden recarregar en un endoll de 220 volts i el seu consum pot arribar a ser un 80% més barat que el preu de la benzina. A les 12.15 hores començarà la segona taula rodona, Fabricants catalans de motos elèctriques. Estat de la qüestió. Agustí Chico, de la Fundació ASCAMM de Cerdanyola del Vallès, serà el moderador i comptarà amb la participació de Daniel Oliver de Bultaco, Xavier Zapata de Gas Gas Motos, Òscar García de Mecatecno i Josep Bolart de Torrot.


La Fila 0, polítics, entitats i activistes

En l’àmbit polític, la Fila 0 estarà formada pel parlamentari d’ICV-EUiA; Marc Vidal, l’alcalde de La Llagosta; Alberto López, l’alcaldessa de Sentmenat; Núria Colomé, així com regidors dels Ajuntaments de la Riera de Caldes. De la Generalitat de Catalunya, hi assistiran representants de la Direcció General d’Indústria, de la Direcció General de Qualitat Ambiental, així com de l’Institut Català d’Energia de la Generalitat. Així mateix, també hi haurà representants de la Diputació de Barcelona, de la UPC, la patronal CECOT i del sindicat CCOO. La Fila O també comptarà amb dos experts i activistes en la mobilitat elèctrica a Catalunya: el president de l’Associació Volt-Tour, Patrick Renau, i el director d’Expoelèctric Fórmula-e, Ramon Caus, que també és pilot.

A aquesta jornada pionera han confirmat la seva assistència empreses industrials relacionades amb la mobilitat sostenible, un sector econòmic en ple creixement amb la implementació de punts de recàrrega, mecànics amb coneixements de vehicle elèctric, així com els establiments venedors i distribuïdors.

 

L’Eix Riera de Caldes es reinventa

 L’Associació de Municipis de l’Eix de la Riera de Caldes impulsa diversos programes de suport a les empreses d’aquest territori per millorar la seva competitivitat, l’eficiència energètica i logística i, alhora, facilitar la seva internacionalització i potenciar la connectivitat de veu i dades. La logística i la fabricació de components automobilístics i de motocicletes són dos sectors estratègics per a aquesta gran zona industrial propera a Barcelona. De fet, en aquest espai hi conflueixen quatre municipis del Vallès Occidental i dos de l’Oriental, on hi viuen 93.000 persones, hi ha 32 polígons industrials amb més de 3.000 empreses, es concentren 400 iniciatives d’alta activitat tecnològica i s’han generat més de 37.000 llocs de treball assalariats, dels quals el 44% són industrials.

Des de l’octubre de l’any passat, Santa Perpètua de Mogoda acull el Centre de Recursos del Vehicle Elèctric (CREVE), un centre pioner a Catalunya, dissenyat per donar serveis en les tecnologies del vehicle elèctric lleuger. S’hi ofereixen recursos de suport al teixit empresarial del territori per a la promoció de noves línies de negoci basades en el sector del vehicle elèctric i formació per a professionals i persones que volen iniciar la seva trajectòria laboral en aquest sector.