Vés al contingut (premeu Retorn)

Preguntes freqüents

per prova darrera modificació 04/11/2014 10:12

PREGUNTES FREQÜENTS


  1. El meu cotxe es queda sense bateria o tancat amb les claus dintre

  2. He localitzat un gos perdut o abandonat

  3. He vist un cotxe que podria estar abandonat

  4. Hi ha un soroll que em causa molèsties

  5. La grua m'ha retirat el cotxe

  6. Necessito un informe d'una actuació de la Policia Local

  7. S'ha tancat la porta de casa i m'he deixat les claus dintre

  8. Vull comunicar una anomalia de l'enllumenat públic

  9. Vull fer una queixa, suggeriment o mostrar agraïment per una actuació de la Policia


1.      El meu cotxe es queda sense bateria o tancat amb les claus dintre

En el cas que el vostre vehicle es quedi sense bateria haureu de donar avís al servei d’assistència de la vostra companyia d’assegurances- Per donar l’avís haureu de facilitar les vostres dades i les del vehicle (marca, model, color i matrícula), i també la localització exacta del vehicle.

En el cas que el vehicles es quedi aturat al mig de la via i no el pogueu apartar, truqueu a la Policia Local al telèfon 93.560.55.55. En pocs minuts es desplaçarà fins al lloc una dotació d’agents que us ajudaran a apartar el vehicle fins a un lloc segur. En cap cas, però, els agents us facilitaran les pinces ni altres sistemes simil•lars, atès que no en porten als vehicles policíacs i a més, aquest servei és ofert per professionals independents que en el cas de fer-ho en sortirien perjudicats.

Si el problema ha estat que se us ha tancat la porta del vehicle i us heu deixat les claus dintre, haureu d’obrir-lo pels vostres propis mitjans. En cas de necessitat podreu trucar al servei d’assistència de la vostra companyia d’assegurances, si bé heu de saber que aquest tipus de servei no acostuma a ser gratuït.

Si en tancar-se el vehicle es queda tancat a dintre un menor de curta edat, i aquest no pot obrir la porta, podeu donar avís a la Policia Local. L’abans possible s’adreçarà al lloc un agent i us ajudarà a solucionar el problema.


2.      He localitzat un gos perdut o abandonat

En el cas que veieu un gos que pot estar perdut o abandonat, truqueu a la Policia Local al telèfon 93.560.55.55.

La Policia ho comprovarà, intentarà localitzar el propietari del gos mitjançant la lectura del microxip o avisarà el servei de recollida d'animals abandonats si fos necessari.


3.      He vist un cotxe que podria estar abandonat

En el cas que tingueu coneixement d’un vehicle que es trobi abandonat o bé que porti estacionat més de 30 dies al mateix lloc, truqueu a la Policia Local i faciliteu les dades completes del vehicle (marca, model, color i placa de matrícula), i també l’adreça del lloc a on es troba estacionat.

Quan sigui possible, s’enviarà un agent de policia per comprovar l’estat del vehicle i si ha estat robat s’avisarà el propietari o en cas contrari se’n farà el seguiment per si pogués estar abandonat.

El procés per retirar un vehicle que podria estar abandonar no és immediat.

La llei prescriu uns terminis que es perllonguen durant unes setmanes.

Només es podrà retirar immediatament un vehicle abandonat en casos molt concrets (vidres trencats, manca de rodes, obert, etc.).


4.      Hi ha un soroll que em causa molèsties

Si teniu problemes relacionats amb sorolls provinents de la via pública o d'un domicili o establiment i considereu que no s'ajusten als preceptes de l'Ordenança de Qualitat del Medi Urbà, heu de fer el següent:

- Intenteu localitzar el focus del soroll i, en primer terme, dialogueu amb la persona responsable de la molèstia.

- En cas que no aconseguiu que el soroll desaparegui, truqueu a la Policia Local per tal de solucionar el problema al moment.

- Si tot i l'actuació policial al moment, es perllonguen les molèsties que patiu, presenteu un escrit a l’Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament, reflectint que hi ha hagut una intervenció policíaca i aportant-hi totes les proves que pugueu adjuntar per demostrar els fets ocorreguts.


5.      La grua m'ha retirat el cotxe

El servei de grúa municipal de Santa Perpètua retira aquells vehicles estacioants incorrectament d’acord amb l’Ordenança de Circulació de Vehicles i la normativa vigent en matèria de trànsit i circulació de vehicles.

En el cas que no trobeu el vostre vehicle estacionat en el lloc a on el vau deixar, busqueu el triangle d’avís (de color groc), i preneu l’adreça on era el vehicle. Truqueu a la Policia Local i confirmeu que el vostre vehicle ha estat retirat per la grúa municipal.

Per recollir el vehicle haurà d’anar a la prefectura de la Policia Local i abonar les taxes establertes i que es troben recollides a l’Ordenança Fiscal núm. 12, que fixa els següents preus:

Per transport de cada vehicle dia o fracció

CONCEPTE

EUROS

1. Ciclomotors

63,00

2. Motocicletes, tricicles, motocarros i anàlegs

87,00

3. Turismes

126,00

4. Camions

252,00

5. Autocars i camions de més de 7,5 T

440,00

6. Resta de vehicles abandonats

126,00

Per custòdia de cada vehicle dia o fracció

CONCEPTE

EUROS

1. Ciclomotors

2,00

2. Motocicletes, tricicles, motocarros i anàlegs

5,00

3. Turismes

11,00

4. Camions

21,00

5. Autocars i camions de més de 7,5 T

21,00

6. Resta de vehicles abandonats

11,00

A més haureu d’acreditar que en sou el titular del vehicle o que aquest us ha autoritzat a recollir-lo i haureu de presentar el permís de conduïr necessari per pilotar el vehicle.

Aquesta autorització s’entén atorgada si disposeu de les claus del vehicle i podeu acreditar la vostra identitat.


6.      Necessito un informe d'una actuació de la Policia Local

Podeu demanar un informe sobre una actuació de la Policia Local mitjançant l’OAC de l’Ajuntament.

L’import de la taxes que haureu d’abonar serà diferent segons el tipus d’informe que es demani.


7.      S'ha tancat la porta de casa i m'he deixat les claus dintre

En el cas que es tanqui la porta del vostre domicili o local mentre sou a fora i us hagueu deixat les claus a dintre, la Policia Local no us podrà ajudar llevat d’aquells casos que hi hagi un perill imminent que en justifiqui el servei (com ara que hi hagi alguna paella al foc o bé un nen de curta edat que no pugui obrir).

Penseu que hi ha professionals que ofereixen els seus serveis per aquestes situacions i en cas de no haver una raó d’urgència, en sortirien perjudicats.Hi ha determinades companyies d’assegurança que inclouen a les seves pòlisses aquest servei. En cas contrari, haureu de donar avís a un manyà. Podreu trobar els telèfons d’alguns professionals a través dels serveis d’informació de les diferents companyies telefòniques.

Si el vostre és un cas d’urgència primerament haureu d’intentar contactar amb algun familiar o amic si hi són a prop per tal de solucionar-ho. En el cas que no sigui possible podeu donar avís a aquesta Policia Local a través del telèfon d’urgències 93.560.55.55 o també al Cos de Bombers, a través del telèfon 112. En aquest cas haureu de facilitar les vostres dades, l’adreça del lloc a on s’ha produït la incidència i exposar el motiu de la urgència.

En pocs minuts es desplaçara un agent que intentarà ajudar-vos.


8.      Vull comunicar una anomalia de l'enllumenat públic

En el cas que localitzeu una anomalia de l’enllumenat públic, bé una zona a la qual no hi ha llum o bé un fanal que no funciona, necessitareu l’adreça del lloc a on s’ha produït.

En el cas que sigui un fanal, podeu prendre també el núm. d’aquest, el qual es troba serigrafiat al seu màstil. A continuació, en el cas que vulgueu comunicar-lo en horari d’obertura de l’OAC de l’Ajuntament, (De dilluns a divendres laborables de 09.00 a 14.00 hores i dijous laborables de 15.00 a 19.30 hores) podeu trucar al telèfon d’atenció ciutadana 93.574.32.34 i facilitar les dades de l’anomalia o bé enviar un correu electrònic a l’adreça:oac@staperpetua.cat.

 En el cas que sigui urgent i volgueu comunicar-lo fora d’aquests horaris també podeu trucar al telèfon de la Policia Local: 93.560.55.55.


9.      Vull fer una queixa, suggeriment o mostrar agraïment per una actuació de la Policia

En el cas que vulgueu fer una queixa, suggeriment o mostrar agraïment per una actuació de la Policia Local, podeu adreçar-vos a la prefectura de la Policia Local, on us atendrà un comandament, escoltarà el que digueu i us oferirà un imprès al qual ho podreu exposar per escrit. Aquest imprés l’haureu de lliurar a l’OAC de l’Ajuntament i si ho desitgeu, rebreu una resposta en el termini màxim de 15 dies.

També podeu realitzar les vostres queixes i suggeriments mitjançant el formulari que trobareu a l'apartat Contactar o enviar-nos un correu electrònic a la Policia Local a l’adreça policia@staperpetua.cat