Solidaritat inicia el cicle 'Santa Perpètua, històries de cooperació'

Dimarts, 2 d'octubre de 2018 a les 00:00

El projecte Biblioteca Humana, un curs de cultura àrab-islàmica, xerrades i una obra de teatre són algunes de les activitats del nou cicle que presenta la Regidoria de Solidaritat i Cooperació Internacional aquest darrer trimestre de l’any sota el títol Santa Perpètua, històries de cooperació. L’objectiu és sensibilitzar la ciutadania sobre les causes de les desigualtats en el desenvolupament i aportar elements de reflexió com a eina per promoure els valors d’igualtat, justícia, drets humans i pau.

El cicle s’inicia aquest dimarts 2 d’octubre amb una nova edició del curs d’història i cultura àrab-islàmica, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. Les sessions tindran lloc al Centre Cívic Can Folguera, els dimarts, de 18.45 a 19.45 h els infants; i de 20 a 21.30, els adults.

L’endemà, 3 d’octubre, tindrà lloc la presentació del projecte de l’ONGD Alkaria amb la població infantil refugiada al Líban. L’acte tindrà lloc a les 18.30 hores a la Biblioteca Josep Jardí. A continuació, Tomàs Alcoverrro, corresponsal de La Vanguàrdia a l’Orient Mitjà des de l’any 1970 oferirà la xerrada El perquè a l’Orient Mitjà. L’escriptori i periodista aportarà el seu testimoni com a una de de les persones que tenen un coneixement més profund d’un dels llocs més conflictius de tot el món durant els últims cinquanta anys.

La primera activitat del nou projecte Biblioteca Humana tindrà lloc el 9 d’octubre i se centrarà en el migrant. Aquest programa està coorganitzat amb la Biblioteca Josep Jardí i amb el suport de la Diputació de Barcelona.

En el marc d’aquest cicle, també tindrà lloc el 16 de novembre una xerrada de sensibilització a càrrec de Proactiva Open Arms al Centre Cívic Can Folguera. La xerrada estarà acompanyada per una exposició fotogràfica sobre la tasca que realitza aquesta oenegé que té per missió principal rescatar del mar els refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució i pobresa.

També al mes de novembre, però amb data a concretar, està previst el taller vídeo-fòrum Persones que es mouen, qüestió de drets, a càrrec de Metges del Món, que pretén donar visibilitat a les persones migrades, retornades i refugiades. L’activitat, subvencionada per la Diputació de Barcelona, s’acompanyarà d’una exposició fotogràfica que mostra històries de vida de persones migrades.

El cicle es clourà coincidint amb el Dia del migrant, el 18 de desembre, amb la representació de l’obra Amic meu, un muntatge que retrata amb ulls d’infant el viatge de les persones refugiades. L’espectacle pretén conscienciar a la societat de la situació que viuen les persones refugiades i neix d’un conte elaborat per infants del camp de refugiats de Cherso, a Grècia, juntament amb el voluntariat d’Open Cultural Center.

La programació del cicle també inclou cinc activitats de la Programació Estable a les Escoles. Per una banda, la Fundació Vicente Ferrer ofereix dues propostes: L’Índia rural, que s’adreça a l’alumnat de secundària, i Un dia a la vida de la Trisha, per a nois i noies de cicle mitjà i superior d’Educació Primària. Ambdues propostes pretenen reflexionar sobre temes com la pobresa i les desigualtats i treballar valors com la igualtat, la solidaritat, el respecte per la diversitat cultural o la cura del medi ambient.

Per la seva part, l’ONGD Alkaria ofereix a l’alumnat de cinquè i sisè de primària i de secundària El món de les associacions solidàries i la cooperació, una radiografia dels múltiples conflictes mundials que generen milions de desplaçaments forçats.

També per al mateix alumnat, s’ofereix l’activitat Per un Mediterrani sense fronteres, a càrrec de l’entitat Stop Mare Mortum que pretén sensibilitzar als joves davant la greu crisi de valors i crisi humanitària arrel dels fenòmens migratoris dels darrers anys i trencar estereotips dels perfils dels migrants, les causes de les migracions i la legislació europea.

Per últim, l’entitat Irenia Jocs de Pau ofereix l’activitat Jocs de rol Aliments o armes? adreçada també a nois i noies de cinquè i sisè de Primària i de Secundària i que pretén facilitar el pensament crític amb una sessió de treball cooperatiu i dinàmiques col·laboratives que permeten analitzar què passa al món a través del joc.

 

Cartell de la programació del Cicle (pdf)

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:53