Vés al contingut (premeu Retorn)

L'Ajuntament inicia la campanya 'Deixa'm que triï' de promoció del consum de joguines no sexistes

per Comunicació darrera modificació 05/12/2018 12:00

L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha iniciat la campanya 'Deixa'm que trïi' de sensibilització sobre el consum de joguines no sexistes i distribuirà a les escoles i equipaments públics uns fulletons informatius amb recomanacions, especialment, a les festes de Nadal i Reis.

La Regidoria d'Igualtat, a través del Centre d'Informació i Recursos per la Igualtat (CIRI), ha assenyalat que l'objectiu de la campanya és generar coneixement en els infants ja que "és a partir del joc, que els més petits prenen consciència de qui són i del món on viuen".

Igualtat també ha afegit que les joguines s'entenen com a eina facilitadora del procés de socialització afavorint el desenvolupament afectiu, motor i intel·lectual de l’infant i, per això, es recorda que, quan els infants demanen una joguina concreta als Reis Mags, s’ha de tenir curiositat per saber i conèixer perquè els hi agrada o què els ha portat a voler aquesta joguina.

“Les joguines no tenen ni sexe ni color. Les joguines han de fer sentir-se als infants lliures i no limitats per allò que tradicionalment s’ha assignat a dones i homes”, expliquen des de la Regidoria d’Igualtat. Des del Departament municipal s’anima a fer regals que “facin feliç a l’infant, afavoreixin la cooperació en comptes de la rivalitat i fomentin la creativitat i la imaginació”.

Fulletó informatiu per un consum de joguines no sexistes