L'Ajuntament aprova les ordenances fiscals per al 2018

Dimarts, 17 d'octubre de 2017 a les 00:00

El Ple de l'Ajuntament va aprovar dimecres en sessió extraordinària les Ordenances fiscals de 2018 amb els vots favorables d'ICV, PSC, ERC, amb els vots en contra de la PCCA i les abstencions de Ciutadans i la CUP.

El tinent d’alcaldia de l’Àrea d’Organització i Economia, Albert Ortiz, va expressar durant el ple que en els últims anys s’ha vingut produint una pèrdua important dels ingressos municipals, motivada per diverses correccions i aplicacions legals, de caràcter general, que afecten negativament al rendiment del impost de l’IBI, Plusvàlues i, al que s’ha d’afegir també, una disminució de l’aportació de l’Estat. Fet que està dificultant la prestació i manteniment dels serveis públics municipals.

Per aquesta raó el consistori ha considerat necessari afrontar les modificacions de les ordenances del proper any amb l’objectiu de no perdre el nivell d’ingressos perquè això permetrà "afrontar i finançar les polítiques socials i altres serveis amb garanties".

En general totes les ordenances s’incrementaran en la mateixa proporció que l’índex de preus al consum, el 2%.

L'IBI passarà del tipus impositiu del 0,49 al 0,52%. Segons Ortiz aquesta modificació de tres centèsimes suposarà per al 80% dels habitatges un increment d’entre 0 i 30 euros com a màxim i, per el 20% restant dels habitatges l’efecte de l’aplicació del nou tipus serà molt diversa i variable.

Pel que fa a la taxa de residus, aquesta passarà dels 63 euros actuals als 72,50 euros. Aquest increment pretén apaivagar parcialment els costos de penalització imposats per la Junta de Residus de Catalunya degut a l’augment d’impropis en les fraccions orgànica i resta en la separació de residus al nostre municipi. D'altra banda, Ortiz va explicar que a més d’aquests hi ha altres factors que requereixen una anàlisi i reflexió a fons que permeti afrontar de manera global la gestió, recollida i costos dels residus al nostre municipi amb l’objectiu de millorar la qualitat en la separació i selecció de residus, fins a situar-nos entre els millors del nostre entorn. El model de recollida de l'Ajuntament ha de millorar d’una manera clara. De la mateixa manera que cal adequar la taxa als costos reals del servei, una taxa que cobreix escassament el 36% del cost del servei en l’actualitat. Realitat que ens situa com a municipi que té la taxa més baixa de la comarca, mentre que la penalització que aplica la Generalitat pels impropis "puja any rere any". La taxa de residus comercial també es veurà modificada segons els usos.

Pel que fa a la taxa dels guals, aquesta s’incrementarà dels 11 euros per metre lineal als 13,75 euros. Des de l'Àrea d’Organització i Economia es va explicar que la taxa de Santa Perpètua està "totalment desfasada". El mateix es va explicar pel que fa als preus per ocupació de la via pública, que passarà en el cas de l'ocupació de via pública amb taules i cadires per mòdul i trimestre, dels actuals 65,46 euros a 77,25 euros.

Per la seva part, l'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia va recordar "el compromís del govern amb tots els contribuents en relació a les taxes i als impostos que es basen en la contenció de la pressió fiscal i en el rendiment en la recaptació municipal per garantir la prestació dels serveis que s'ofereix a la ciutadania". L'alcaldessa va destacar que l'actualització de les ordenances és "justa i continguda" tot recordant que "les pujades abusives s'han acabat al nostre municipi".

Pel que fa a les bonificacions en les ordenances, l'alcaldessa de Santa Perpètua va indicar que tenen a veure amb la reducció de les emissions contaminants per millorar la qualitat de l'aire, a la construcció, instal·lació i obres en els casos que s'acrediti l'interès social de l'actuació i als participants al programa Reempresa, que consisteix a canvis de titularitat d'activitats on emprenedors i cedents mantenen llocs de treball i inici d'activitat és solvents.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:49