Vés al contingut (premeu Retorn)

L’Arxiu Municipal digitalitza gairebé 20.000 pàgines de llibres de decrets i d’actes de la Comissió de Govern

per Comunicació darrera modificació 21/12/2018 16:13

L’Arxiu Municipal ha digitalitzat 30 llibres d’actes de la Comissió de Govern celebrades entre els anys 1993 i 2000 i els llibres de decrets dels anys 1992 a 2002, que han suposat la digitalització de 19.586 pàgines. Durant dues setmanes, una tècnica de l’empresa DINSER, contractada per la Diputació de Barcelona, ha realitzat els treballs de digitalització a les instal·lacions de l’Arxiu Municipal. El cost de la digitalització ascendeix a 5.450,78 euros, del qual la Diputació de Barcelona assumeix el 50% de la despesa dels treballs i l’altra 50% l’Ajuntament.

La finalitat de la digitalització és obtenir una còpia per a la seva consulta i així poder preservar millor els documents originals evitant la seva manipulació excessiva.

L’Arxiu Municipal ha tornat a participar en el programa de digitalització que organitza l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. Des de l’any 2004, l’arxiu municipal de Santa Perpètua forma part de la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona que permet participar en diferents programes de suport i cooperació.

Les actes dels diferents òrgans de Govern són considerades documents essencials de l’Ajuntament, segons explica l’Arxiu que afegeix que aquests documents són de conservació permanent i la seva pèrdua suposaria un trasbals que impediria el funcionament amb normalitat o l’assoliment dels objectius de l’Ajuntament.