Vés al contingut (premeu Retorn)

Els establiments de Santa Perpètua s’engalanaran amb paraules per Sant Jordi

per Comunicació darrera modificació 12/04/2018 14:56
La campanya A l’abril cada paraula val per mil omplirà els comerços de cartells amb informació sobre l’origen de moltes de les paraules que s’hi fan servir

Sabieu que xandall prové del francès marchand d’ail (venedor d’alls), pel tipus de roba que duien? O que el sandvitx rep el nom del comte de Sandwich, el cuiner del qual s’inventà aquest entrepà perquè no hagués de deixar la taula de joc per menjar?

Aquest més d’abril podreu veure aquests cartells de la campanya 'A l’abril cada paraula val per mil' als aparadors dels comerços perpetuencs perquè recullen aquests i molts altres orígens curiosos de paraules que fem servir habitualment. Cadascun dels establiments que hi vulguin participar exposaran el cartell a l’aparador fins al 15 de maig, en una iniciativa que pretén posar en valor l’ús de la llengua al comerç local. La iniciativa també vol fomentar el gust pel coneixement de la llengua i promoure l’ús del català al comerç de la ciutat.

Aquesta campanya, que s’emmarca dins dels actes de celebració dels 25 anys del Servei de Català de Santa Perpètua, és una iniciativa del mateix Servei i de les regidories de Comerç i Cultura, i compta amb la participació del Mercat Municipal i de l’Associació de Comerciants Els Comerciants.

Els establiments comercials i de serveis que es vulguin adherir-se a la campanya de cartells per omplir de paraules les botigues, poden enviar un correu electrònic a comerc@staperpetua.cat i es posaran en contacte amb vosaltres. La data límit per inscriure’s a aquesta iniciativa cultural serà aquest divendres 13 d’abril.