Vés al contingut (premeu Retorn)

Els Ajuntaments de Santa Perpètua i la Llagosta defensen el desviament de la línia de rodalies R3 i la seva connexió amb la R8

per Comunicació darrera modificació 06/11/2014 10:17
També reclamen l'estació central de la R3 i la R8 a l'alçada de la Granja Soldevila

Els ajuntaments de la Llagosta i Santa Perpètua de Mogoda han sol·licitat al Ministeri de Foment i Adif (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) el reinici de l’Estudi Informatiu del Projecte de Desdoblament de la línia de rodalies R3, en el tram Montcada-Vic. Els municipis i la plataforma d'afectats per la R3 demanen el desviament del traçat de la R3 i la seva connexió amb la R8 (Martorell-Granollers). El Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, amb data 26 de setembre de 2014, va comunicar la caducitat de la Declaració d’Impacte Ambiental del projecte, donant així la raó a la sol·licitud presentada pels dos Ajuntaments i Ecologistes en Acció en nom dels veïns afectats. L'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, ha explicat aquest matí que sense aquesta declaració “el projecte no pot continuar endavant” i ha afegit que “ el reinici del procés ens permetrà (als ajuntaments, a les entitats i a qualsevol ciutadà) presentar al·legacions al projecte inicial de desdoblament. D’aquesta manera podrem tornar a posar l’accent en la proposta de traçat alternatiu de la R3 i el seu enllaç amb la R8”.

El traçat alternatiu que proposen, els dos ajuntaments i els veïns afectats, “milloraria l’eficiència del servei ferroviari, oferint un millor servei a la ciutadania, i alliberaria La Llagosta i Santa Perpètua del “cinturó de ferro” que avui parteix els nostres barris, que dona un servei pèssim, amb una estació inaccessible i impròpia del segle XXI, i que causa problemes de tot tipus a la ciutadania que viu més a prop”. Entre els problemes que genera, Garcia ha enumerat “sorolls, vibracions, moviments de terres, inseguretat i manca de manteniment”.

El traçat alternatiu que plantegen i la nova estació de Santa Perpètua a la R8 (a l'alçada de la Granja Soldevila), “no només beneficiarà als dos municipis i als veïns actualment afectats sinó que millorarà el servei ferroviari per a tots els municipis de la Riera de Caldes, als més de 90.000 habitants que hi vivim i les més de 3000 empreses presents en aquest territori”. L'alcaldessa considera que és “una qüestió estratègica pel nostre futur i no deixarem de batallar per aconseguir-ho”.

Per la seva banda, l'alcalde de la Llagosta, Alberto López, ha manifestat que la proposta dels municipis i veïns “és coherent ja que és més fàcil demanar el soterrament però això implica un major cost econòmic que el desviament i considerem que plantegem una alternativa dins de la lògica urbanística i econòmica”.

La plataforma d'afectats defensa que la R3 i la R8 comparteixin una sola estació, la de Can Soldevila, ja que està ben situada “lluny dels barris i molt central respecte tothom “ i a més disposa d'estacionament. El col·lectiu afirma que la R3 “té moltes mancances” i “és una barrera territorial que afecta fortament la tranquil·litat dels veïns”.

El Ministeri de Foment va construir les andanes al costat de la Granja Soldevila però els trens de la R8 encara no presten servei al municipi ja que no disposa d'estació ni sistemes de parada i seguretat. La R8 posaria a només dos minuts de la Universitat Autònoma de Barcelona, a dos de l'Hospital de Mollet i a quatre de Sant Cugat del Vallès.